۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85042159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۳۸ فرصت اشتغال در حوزه اصناف آستارا ایجاد شد

۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبر: 85042159
۴۳۸ فرصت اشتغال در حوزه اصناف آستارا ایجاد شد

آستارا- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا از ایجاد ۴۳۸ فرصت شغلی جدید از ابتدای سال جاری تا کنون در حوزه اصناف این شهرستان خبر داد.

محسن آهنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: حدود ۸۳۰ فقره پروانه کسب در سال جاری برای متقاضیان در حوزه اصناف آستارا صادر شده که ۱۹ فقره از آنها مربوط به ایثارگران بوده و به واسطه همین مجوزها تعداد اشتغال مورد اشاره ایجاد شده است.

وی افزود: این واحدهای صنفی از سویی به عنوان آخرین زنجیره توزیع و عرضه خدمات و کالا در چرخه تولید و اقتصاد کشور نقش مهمی بر عهده دارند و از سوی دیگر با توجه به تامین نیازهای روزمره جامعه، دارای ارتباطی تنگاتنگ با مردم هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا اظهار کرد: دریافت پروانه توسط اصناف بر همین اساس به کسب و کار آنها اعتبار می‌بخشد اما از طرفی هم مسئولیت‌هایی را متوجه آنها می‌کند و از این رو نظارت و بازرسی بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی شهرستان در قالب تیم‌های مستقل و مشترک نیز به جد و به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی در ادامه نیز تلاش دولت سیزدهم برای خارج کردن نظارت‌ها از حالت سنتی به صورت سامانه‌ای و الکترونیکی در کنار برگزاری برنامه‌های آموزشی در راستای توانمندسازی اصناف را مورد اشاره قرار داد.

آهنی با تاکید بر لزوم افزایش نظارت بر بازار به ویژه برای کنترل قیمت کالاهای اساسی در آستانه سال نو، از مردم خواست تا تخلف‌های احتمالی را با شماره تماس ۱۲۴ درمیان بگذارند.

نزدیک به ۶ هزار واحد تجاری و صنفی در قالب ۱۸ اتحادیه در شهرستان آستارا فعال هستند و حدود ۱۲ هزار نفر در این واحدهای صنفی اشتغال دارند.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha