۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85042214
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امسال پنج هزار و ۶۶۲ شغل در گنبدکاووس ایجاد شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۶۶۲ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدماتی دولتی و نیز بخش خصوصی برای افراد بیکار و جویندگان شغل در این شهرستان ایجاد شد.

عبدی بدراق‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال تعهد اشتغال شهرستان گنبدکاووس ایجاد ۶ هزار و ۲۲۷ فرصت شغلی بود که تاکنون ۹۱ درصد آن با ثبت در سامانه «رصد» مربوط به حوزه اشتغال، محقق شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین تعهد شغلی امسال بر عهده اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس با ۲ هزار و ۱۵۰ شغل بود که ۱۰۰ درصد آن محقق شد.

بدراق نژاد بابیان اینکه بیشتر دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدماتی گنبدکاووس، تعهد اشتغال امسال خود را محقق کردند، اضافه کرد: سهمیه اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان ۹۵ نفر بود اما تاکنون ۲۲۶ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد در مهلت باقی مانده تا ۲۵ اسفند امسال ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال گنبدکاووس محقق شود.

پرداخت ۷۴ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی در گنبدکاووس

دبیر ستاد اشتغال گنبدکاووس همچنین گفت: ۱۰۰ درصد اشتغال ایجاد شده امسال راستی‌آزمایی شده و قرار است به زودی با همکاری اداره تامین اجتماعی براساس ثبت بیمه افراد شاغل دوباره بررسی و راستی‌آزمایی شود.

بدراق‌نژاد از پرداخت ۷۴ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی در گنبدکاووس از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: سهمیه وام این حوزه ۱۰۰ میلیارد ریال بود که ۳۷۸ فقره پرونده تشکیل و به بانک‌های عامل معرفی شد.

وی اضافه کرد: از مجموع پرونده‌های معرفی شده حوزه مشاغل خانگی در گنبدکاووس تاکنون ۲۹۴ پرونده آن به ارزش ۷۴ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس همچنین حجم تسهیلات جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ ویژه این شهرستان برای ایجاد اشتغال و پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی و خدماتی را بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات توسط هفت دستگاه شامل بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان امور عشایری، آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بسیج سپاه و تعاون به متقاضیان و جامعه هدف شان پرداخت می‌شود.

بدراق‌نژاد افزود: پرداخت این تسهیلات که فعلا در مرحله تشکیل پرونده و معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل است، به زودی آغاز خواهد شد.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha