داداش پور: در حوزه سلامت دانشجویان رویکردی پیشگیرانه داریم

تهران- ایرنا- رییس سازمان امور دانشجویان گفت: برای رسیدن به هدف زیست سالم دانشجویی به این نتیجه دست یافتیم که در حوزه سلامت نیز باید با رویکرد پیشگیری حرکت کنیم؛ به نحوی که قبل از این که دانشجو به سراغ مرکز مشاوره برای حل مسئله برود، مرکز مشاوره از ایجاد آن مسئله جلوگیری کند و این همان رویکرد فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموش ایرنا، هاشم داداش پور روز دوشنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان گفت: سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه علمی سیاست گذار هستند و طبعا یکی از سیاست‌گذاری‌های آن‌ها در حوزه سلامت است.

معاون وزیر علوم افزود: سازمان امور دانشجویان با هدف گیری سلامت و زیست سالم دانشجویان و سیاست‌گذاری در این حوزه به مراکز مشاوره و سلامت دانشگاه‌ها جهت می‌دهد تا آن‌ها نیز در این مسیر گام بردارند.

وی ادامه داد: یکی از موارد موضوع درمان است. بر اساس رویکرد قبلی اصل در مراکز مشاوره و سلامت، درمان بود. به این منظور مرکز مشاوره زمانی به نقش آفرینی می پرداخت و مسئله دانشجو را مورد بررسی قرار می‌داد که برای دانشجو مسئله‌ای به وجود آمده بود و این مرکز سعی در درمان دانشجو داشت.

رییس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: همچنین در سیاستگذاری نوین خود تنها به مراکز مشاوره بسنده نخواهیم کرد. بنابراین مشاوره، سلامت و سبک زندگی باید مورد توجه قرار گیرد تا اثرگذاری بیشتری را شاهد باشیم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه تغییر نگرش، ساختار، بودجه و نیروی انسانی در دانشگاه‌ها نیز در راستای اهمیت به موضوع سلامت است، گفت: سیاست گذاری سازمان امور دانشجویان این است که سلامت در میان دانشجویان به طور اعم رواج یابد؛ به همین منظور شعار جشنواره ملی سلامت، سلامت برای همه دانشجویان در همه دانشگاه‌ها شد، در واقع این جشنواره با این هدف برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلف دانشجویی همچون حال نو، نظری نو همه برای حال خوب دانشجویی است، گفت: دانشجویان در نظام آموزش عالی فارغ از نوع دانشگاهی که دارند، مخاطب این جشنواره هستند.

داداش‌پور با بیان اینکه یکی از موارد بسیار مهم این جشنواره بحث سواد سلامت است، عنوان کرد: گاهی در حوزه سلامت با شایعاتی روبه رو هستیم که با سواد سلامت می توانیم از انتشار این شایعات جلوگیری کنیم.

کانون های همیاران سلامت دانشجویان فعال شد

وی ادامه داد: کانون‌های همیاران سلامت دانشجویان را نیز فعال کرده‌ایم، زیرا دانشجویان با قشر خودشان آسانتر می توانند ارتباط بگیرند و تمام این فعالیت‌ها ما را برای برای رسیدن به هدف غایی که زیست سالم دانشجویی است، کمک خواهد کرد.

داداش پور با بیان اینکه زمینه اسلامی ایرانی برای ما مهم است و قصد داریم در این جشنواره با این دیدگاه حرکت کنیم، همه دانشجویان فرزندان وزارت علوم هستند و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا تمام دانشجویان حال خوب داشته باشند.

آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha