حمایت سازمان اوقاف از دانش‌بنیان‌ها حرکتی راهبردی است  

 تهران- ایرنا- رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه مدرسه‌سازی در کشورمان امروز در بین خیرین و واقفان خیر به یک نهضت و جنبش ملی تبدیل شده است، گفت: حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ یک حرکت راهبردی برای توسعه و پیشرفت کشور است. 

حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه در حوزه مدرسه‌سازی شاخص اندازه‌گیری وضعیت سرانه فضای تحصیل برای دانش‌آموزان است و این فضا در کشورمان ۵.۲ متر مربع است، اظهارکرد: رشد دانش‌آموز در کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی چشم‌گیر بوده است که ما به کمک خیرین و نظام جمهوری اسلامی در حوزه مدرسه‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز را برطرف کرده‌ایم.

وی درخصوص مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی تصریح کرد: خوشبختانه مدرسه‌سازی در کشورمان امروز در بین خیرین و واقفان عزیز به یک نهضت و جنبش ملی تبدیل شده است و تقریبا از هر دو کلاسی که در کشورمان به سرانه آموزشی اضافه می‌شود، یک کلاس به همت و با حمایت خیرین ساخته شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درخصوص ورود سازمان اوقاف و امور خیریه برای تشویق خیرین در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مدرسه‌سازی زمینه حمایت از دانش‌بنیان‌هاست، چراکه شرکت‌های دانش‌بنیان از دل مدارس و دانشگاه‌ها به‌وجود می‎آیند و البته حمایت سازمان اوقاف از این شرکت‌ها یک اتفاق مهم و تاثیرگذار برای آینده ایران است.

خان‌‍‌محمدی حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها را یک حرکت راهبردی برای پیشرفت کشور دانست، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف کشور باید موضوع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را به‌صورت جدی دنبال کنند، چراکه تضمین‌کننده آینده کشور خواهد بود و در این میان خیرین و سازمان اوقاف و امور خیریه می‌توانند نقش محوری و اساسی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha