هواشناسی مازندران نسبت به آتش سوزی در جنگل‌ و ریزش سنگ هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با پیش‌بینی شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی نسبت به افزایش آتش سوزی احتمالی در عرصه های جنگلی و مراتع و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز دوشنبه با صدور هشدار سطح زرد با اشاره به شکل گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی، زمان فعالیت این سامانه را از عصر روز سه شنبه تا صبح روز پنجشنبه اعلام و پیش‌بینی کرد این سامانه با افزایش تدریجی و محسوس دما و در دامنه‌ها و ارتفاعات نیز با وزش باد گرم همراه است که این امر احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان را به همراه خواهد داشت.

هواشناسی منطقه اثر فعالیت این سامانه را در تمام مناطق مازندران اعلام و به شهروندان توصیه کرد علاوه بر سایر اقدامات پیشگیرانه، در هنگام تردد در محورهای کوهستانی بویژه هراز و کندوان جوانب احتیاط را رعایت و از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و مراتع نیز خودداری کنند.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری و در سواحل غربی با مه موقتی و در روز سه شنبه را نیز صاف تا نیمه ابری، با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات با وزش باد پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری و با افزایش محسوس دما و وزش باد و از شب در ارتفاعات با وزش باد نسبتاً شدید و در روز پنجشنبه، صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و از بعدازظهر با وزش باد، افزایش ابر و با احتمال بارش پراکنده باران همرها خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز جمعه صاف تا نیمه ابری و در روز شنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما پیش بینی شده است.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندرنا امروز در گرمترین ساعت به ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۲ درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا نیز همراه با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha