اوکراین بار دیگر خواستار دریافت تسلیحات نظامی کره‌جنوبی برای جنگ با روسیه شد

تهران- ایرنا- سفیر اوکراین در سئول بار دیگر درخواست این کشور از کره‌جنوبی مبنی بر ارسال تسلیحات نظامی برای کمک در جنگ با روسیه را تکرار و بر نیاز فوری و بدون تاخیر به این تسلیحات برای ضد حملات تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، دیمیترو پونومارنکو که در نشست موسسه بررسی‌های دفاعی کره به مناسبت نخستین سالگرد آغاز جنگ روسیه و اوکراین سخن می‌گفت، همزمان خواستار تشدید تحریم‌ها علیه روسیه از طریق ممنوعیت فروش کلی نفت و قطع دسترسی بانک‌های روسیه به سیستم پرداخت جهانی شد.

وی افزود: امیدوار هستیم که دولت کره‌جنوبی راه‌حلی برای اینکه بتواند تسلیحات کشنده در اختیار اوکراین قرار دهد، بیابد.

این دیپلمات اوکراینی همچنین خواستار مشاوره مستقیم با وزیر دفاع کره‌جنوبی و آژانس‌های تولید سلاح در این کشور بر سر حمایت تسلیحاتی از اوکراین شد.

وزارت دفاع کره‌جنوبی با اشاره به موضع این کشور در خصوص تامین مستقیم تسلیحات به اوکراین تاکید کرد که به طور فعالانه کمک‌های بشردوستانه در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد و در تلاش‌ها برای بازسازی این کشور مشارکت خواهد کرد.

سفیر اوکراین در سئول اظهار داشت: ما تاکنون نیمی از قلمروی خود را که توسط نیروهای روسی اشغال شده بود، بازپس گرفته‌ایم و مبارزه برای حفاظت از تمامیت ارضی ما ادامه خواهد داشت.

کشورهای آسیایی تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان کمک‌های بشردوستانه در اختیار اوکراین قرار داده‌اند که از جمله آنها دارو، آمبولانس، رایانه و ژنراتورهای برق بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha