زیرسازی جاده های عشایری کهگیلویه و بویراحمد ضرورت دارد

یاسوج - ایرنا - رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:انجام زیرسازی جاده های ارتباطی مناطق عشایری با استفاده از شن و قیر ضرورتی مهم برای رفاه اهالی و همچنین کاهش هزینه های دولت است.

سید مهدی عباسیان روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برای انجام هر کیلومتر بازگشایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بودجه هزینه می شود تاکید کرد: انجام چندین مرحله بازگشایی راه های عشایر کهگیلویه و بویراحمد در سال هزینه بر است.

وی بیان کرد:این استان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه عشایری دارد که به دلیل نداشتن زیرسازی مناسب پس از هر بارندگی نیازمند بازگشایی دوباره است.

عباسیان با یادآوری اهمیت وجود راه های مناسب به منظور دسترسی اهالی عشایرنشین و انتقال محصولات تولیدی آنان به بازارهای مصرف ابراز کرد:پس از هر بارندگی تا چندین روز اهالی در انتظار بازگشایی ایل راه ها هستند که این امر تردد آنان را با مشکل مواجه می کند.

زیرسازی جاده های عشایری کهگیلویه و بویراحمد ضرورت دارد

وی اضافه کرد: به تازگی چهار میلیارد تومان اعتبار به بازگشایی راه ها و آبرسانی سیار مناطق عشایری استان اختصاص یافته است.

رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نیمی از این میزان اعتبار به بازگشایی راه های عشایری استان اختصاص یافته تاکید کرد: مناقصه بازگشایی ۹۰۰ کیلومتر راه در مناطق عشایر استان انجام شده و عملیات اجرایی آن در چند روز آینده انجام می شود.

وی افزود: براساس قراردادهای منعقد شده با بخش خصوصی آب به مناطق قشلاقی عشایر استان ارسال می شود.

عباسیان اظهار داشت: آبرسانی سیار به مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰ دستگاه تانکر انجام می گیرد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۲ هزار خانوار کوچرو و نیمه کوچرو است.

خانوارهای عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مناطق گرمسیری جنوب استان در گچساران، کهگیلویه، جنوب چرام، لنده و جنوب و غرب بهمئی مستقر هستند.

۱۲ درصد از جمعیت استان ۷۲۶ هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد را عشایر تشکیل می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha