جریان حاشیه سازی که خود به حاشیه رفت/ خشم ضدایرانی از دیدارهای مهم وزیر خارجه

ژنو- ایرنا- عده ای از چهره های ضدایرانی تا به حدی از دیدن اخبار این دیدارها برآشفته شدند، که حتی نتوانستند سکوت کنند و علیه مقامات اروپایی مطالبی را منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به ژنو، حضور هیات ایرانی به ریاست وزیر خارجه کشورمان در نشست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل روز گذشته بدون هیچگونه حاشیه ای برگزار شد و در آن حسین امیرعبداللهیان به ایراد سخنرانی در خصوص مباحث حقوق بشری پرداخت.

در جریان این سخنرانی هیچ هیات رسمی جلسه را ترک نکرد. برخی از شبکه های فارسی زبان خارج از کشور تلاش کردند در روایتی دستکاری شده، بحث خروج هیات ها را جعل کنند.

اما ایرنا در گزارشی که شب گذشته منتشر شد، روایت دست اول خود را از ماجرا و کیفیت برگزاری جلسه روز گذشته و سخنرانی وزیر أمور خارجه کشورمان ارائه کرد.

برای مطالعه این گزارش اینجا کلیک کنید.

علاوه بر این وزیر خارجه کشورمان به محض رسیدن به ژنو از اولین ساعات صبح دوشنبه جلسات دوجانبه خود با مقامات خارجی را آغاز کرد که اولین جلسه با یک وزیر اروپایی، یعنی وزیر خارجه فنلاند بود.

در ادامه دیدارهایی در حاشیه اجلاس با مقامات اروپایی، آسیایی و مسئولان سازمان های بین المللی برگزار شد.

یکی از نکات مطرح این بود که بسیاری از دیدارهای برگزار شده به درخواست طرف های خارجی بودند. در اکثر موارد به دیدارهای با مقامات اروپایی، این طرف های خارجی بودند که نزد وزیر خارجه آمده و با وی دیدار و گفتگو کردند.

نکته دیگر در خصوص دیدارهای دوجانبه که در فضای دیدارهای مشهود بود، طرح مباحث به صورت مفصل بود که بعضا باعث طولانی تر شدن جلسات از حد تعیین شده می شد.

درخواست و حضور مقامات خارجی، به ویژه اروپایی، برای دیدار با وزیر خارجه ایران زمانی که در کنار برگزاری آرام و بدون چالش سخنرانی امیرعبداللهیان قرار گرفت، صدای جریان های ضدایرانی خارج از کشور را درآورد.

عده ای از چهره های ضدایرانی تا به حدی از دیدن اخبار این دیدارها برآشفته شدند، که حتی نتوانستند سکوت کنند و علیه مقامات اروپایی مطالبی را منتشر کردند.

شاید بتوان در یک جمله خلاصه آنچه که روز گذشته در ژنو اتفاق افتاد را بیان کرد. جریانی که برای حاشیه سازی در ژنو چندین هفته یا حتی ماه برنامه ریزی کرده و تدارک دیده بود، در فاصله صبح تا عصر روز دوشنبه خود به حاشیه رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha