هدایت سرمایه‌گذاران خراسان جنوبی به حوزه دانش‌بنیان در اولویت است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: هدایت جریان نقدینگی و سرمایه‌گذاری استان به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی روز سه‌شنبه در آیین افتتاحیه اولین رویداد تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری برای طرح‌های فناور و دانش‌بنیان با عنوان «تانا تا ثریا» در بیرجند با اشاره به رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی که هفته جاری با حضور استاندار انجام شد افزود: در این اطلس ۹۷ لایه اطلاعاتی از حوزه‌های مختلف معرفی شده که زمینه خوبی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: نیازهای فناورانه استان در همه بخش‌ها از جمله تولید و صنعت باید احصا شود تا در گام بعدی بتوان با کمک جامعه نخبگانی مشکلات را رفع کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ایده‌هایی برای رفع نیاز بخش صنعت و تولید توسط جامعه نخبگان می‌تواند ارایه شود که در سطح استانی و ملی ارزشمند خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری اولین رویداد تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری برای طرح‌های فناور در خراسان جنوبی گفت: یک از اهداف خاص این طرح‌ها برقراری تعامل بین جامعه نخبگان و سرمایه‌گذاران است.

اشرفی تصریح کرد: اگر ایده‌های فناورانه دیده نشود خطر فرار ایده از استان و حتی کشور وجود دارد لذا توجه به این گونه طرح‌ها از خروج ایده‌های ناب نخبگانی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در صورتی که ایده‌های فناورانه مبتنی بر نیاز صنعت یا سایر بخش‌ها ارایه شود قطعا سرمایه‌گذار نیز هدفمند و عملیاتی وارد میدان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر با هم‌افزایی در حوزه‌های مختلف گام برداریم می‌توان نسبت به رفع مشکلات خوشبین باشیم.

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: رویکرد اقتصادمحوری شرکت‌های دانش‌بنیان از دغدغه‌های مهم بسیح علمی است و در این راستا ایده‌های نخبگان تا مرحله تجاری‌سازی حمایت می‌شوند.

هادی ایمانی افزود: اولین رویداد تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری طرح‌های فناور و ارایه نیازهای فناورانه صنعت با عنوان «تانا تا ثریا» در خراسان جنوبی عملیاتی شد و ۱۰ طرح در این رویداد ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور تا افق ۱۴۰۴ باید از ۱۰ به ۳۰ درصد برسد گفت: از همین رو باید تلاش کنیم افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد ایران تبدیل به دغدغه شود.

مسوول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی اظهار داشت: رویداد «تانا تا ثریا» از مهر امسال در استان برنامه‌ریزی شد که در فراخوان اولیه ۳۲۰ طرح فناورانه به دبیرخانه رسید.

وی افزود: بعد از ارزیابی ۲۸ طرح انتخاب شد و در نهایت ۱۰ طرح فناورانه اولویت‌دار در این رویداد ارایه می‌شود تا سرمایه‌گذاری برای تجاری‌سازی این طرح‌ها شکل بگیرد.

ایمانی گفت: معمولا شرکت‌های دانش‌بنیان از نبود حمایت حاکمیت و دولت گلایه‌مند هستند ولی مشکل اصلی در تجاری‌سازی محصول است لذا باید بیش از پیش در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: براساس آسیب‌شناسی صورت گرفته مشخص شد که شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به فن بازار و مجموعه‌هایی که به تجاری شدن کمک می‌کند، مشکل دارند.

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: توانمندشدن شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان نیز به تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند.

اولین رویداد تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری برای طرح‌های فناور و ارایه نیازهای فناورانه صنعت با عنوان «تانا تا ثریا»  به همت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی و با مشارکت استانداری، پارک علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان، دبیرخانه منتا، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاهی، پژوهشی و مجموعه‌های صنعتی امروز در مجتمع غدیر بیرجند آغاز به کار کرد.

ارایه و بررسی ۱۰ طرح فناورانه اولویت‌دار به صورت کنفرانسی، مذاکرات سرمایه‌گذاری، برپایی نمایشگاه از محصولات دانش‌بنیان و ارایه نیازهای فناورانه صنعت از برنامه‌های این رویداد یک روزه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha