خیر بوکانی ۴۰۰ متر زمین برای احداث خانه بهداشت اهدا کرد

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: یکی از خیرین این شهرستان زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال برای احداث خانه بهداشت روستایی اهدا کرد.

علی حسین‌زاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این قطعه زمین در روستای مهاجرپذیر «حصار» برای احداث خانه بهداشت روستایی به شبکه بهداشت و درمان بوکان اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین اهدایی بیش از هشت میلیارد ریال است، افزود: پس از انجام کارهای مقدماتی و اداری و انتقال زمین به مرکز بهداشت به منظور احداث خانه بهداشت در این روستا که در حاشیه شهر بوکان قرار دارد، اقدام خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان اضافه کرد: ایجاد خانه بهداشت روستای مهاجرپذیر «حصار» نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های بهداشتی این روستا خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای تبدیل شدن این شهرستان به قطب درمان جنوب استان آذربایجان غربی نیازمند ایجاد زیرساخت‌هاست لذا از خیران انتظار می‌رود همانند گذشته شبکه بهداشت را در رسیدن به اهداف خود یاری کنند.

حسین‌زاده گفت: دسترسی آسان به خدمات سلامت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، یکی از اهداف مهم حوزه سلامت است که احداث خانه‌های بهداشت در روستاها یکی از ابزار اصلی تحقق این امر است.

وی یادآور شد: مدتی قبل نیز یکی دیگر از خیرین این شهرستان زمینی به مساحت ۴۶۰ متر مربع در دهکده دامداران در حاشیه شرقی بوکان برای احداث خانه بهداشت اهدا کرده بود.

روستایی «حصار» یکی از روستاهای بخش مرکزی بوکان دارای ۴۲۹ خانوار با بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت است و به دلیل نزدیکی (۱۲ کیلومتر غربی) به بوکان یکی از روستاهای مهاجرپذیر حاشیه این شهر به شمار می‌رود.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha