۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85043041
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه اروپا خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد

تهران- ایرنا- اتحادیه اروپا در واکنش به افزایش تنش‌ها در کرانه باختری طی هفته جاری، خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها در شمال این منطقه را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، این نهاد اروپایی امروز سه‌شنبه در واکنش به حوادث دو روز اخیر در مناطق "حواره" و "اریحا" اعلام کرد که بروکسل به شدت نگران خشونت‌های فزاینده در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

اتحادیه اروپا در این بیانیه خشونت شهرک‌نشینان را که منجر به شهادت یک فلسطینی، زخمی شدن چند صد فلسطینی، آتش زدن خانه‌ها و مغازه‌ها و تخریب غیرقابل قبول اموال فلسطینی‌ها شد، محکوم کرد.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه شب با مقامات اسرائیلی و فلسطینی تماس گرفت و بر پایان خشونت، حفاظت از غیرنظامیان و انجام اقدامات فوری جهت کاهش تنش، تاکید کرد.

اتحادیه اروپا همچنین از بیانیه مشترک صادر شده در روز یکشنبه در عقبه اردن که با توجه به حوادث اخیر به نظر تاثیرگذاری چندانی نداشته، استقبال کرد. در این بیانیه طرف صهیونیستی و فلسطینی توافق کردند که در جهت صلح عادلانه و پایدار تلاش کنند و در عین حال بر لزوم تعهد به کاهش تنش و جلوگیری از خشونت بیشتر تاکید کردند.

اتحادیه اروپا از نقش اردن، مصر و ایالات متحده که به عنوان میانجی برای تسهیل گفتگوها در نشست عقبه حضور داشتند، قدردانی کرده و صرفا از هر دو طرف خواست که تعهدات خود را اجرا کنند.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، یکشنبه شب «سامح حمدالله محمود أقطش» ۳۷ ساله در شهرک «زعتره» واقع در جنوب نابلس به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف نابلس یورش بردند و با فلسطینیان درگیر شدند.

پیش تر هلال احمر فلسطین گزارش داده بود، دستکم ۱۰۰ نفر در حمله شهرک نشینان به جنوب نابلس زخمی شدند. شهرک نشینان صهیونیست همچنین به ده‌ها خودروی متعلق به فلسطینیان آسیب رسانده و تعدادی از منازل مسکونی متعلق به آنها را به آتش کشیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha