کره جنوبی، آمریکا و ژاپن نخستین نشست مذاکرات امنیت اقتصادی را برگزار کردند

تهران- ایرنا - دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی از برگزاری نخستین جلسه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در پی آغاز به کار مذاکرات امنیت اقتصادی در هونولولو خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، مذاکرات امنیت اقتصادی با توافق میان رهبران ۳ کشور کره جنوبی، ژاپن و آمریکا طی اجلاس سه جانبه نوامبر گذشته آغاز شده بود با حضور وانگ یون جونگ معاون ریاست جمهوری در امنیت اقتصادی کره جنوبی، تارون شهابرا مدیر ارشد تکنولوژی و امنیت ملی در شورای امنیت ملی کاخ سفید و یاسوئو تاکامورا همتای ژاپنی از دفتر نخست وزیر ژاپن برگزار شد.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد : «این جلسه نخستین گردهمایی مشترک میان کره جنوبی، ژاپن و آمریکا پیرامون بحث و گفتگو درباره مسائل امنیت اقتصادی بود. هیات های ۳ کشور به دنبال راه هایی برای تقویت درک مشترک و همکاری در حوزه های منافع مشترک در زمینه امنیت اقتصادی بودند. »

بدین ترتیب ۳ کشور درباره همکاری در تکنولوژی های نوظهور و مرکزی از جمله کوآنتوم، بیولوژی و فضا، ثبات تراشه ها، باتری ها و زنجیره تامین مواد معدنی حیاتی در کنار مسائل دیگر به بحث پرداختند.

در پایان بیانیه دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اشاره شده است این کشور و آمریکا سال گذشته گفتگوهای امنیت اقتصادی دوجانبه را آغاز کرده بودند و کانال سه جانبه همکاری های دو کشور را به سطح سه جانبه هدایت و پایه ها برای همکاری جهانی را تقویت می کند.

قرار است کانال سه جانبه انعطاف پذیری زنجیره تامین و ظرفیت های پاسخگویی به بحران را در ۳ کشور تقویت و از تکنولوژی های جدید و مهم حمایت کند و آنها را بهبود بخشد.

برنامه زمانبندی و دستورجلسه برای نشست آینده متعاقبا مشخص خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha