دهقانی: از ظرفیت دانشگاه های نسل جدید برای رفع نیازهای کشور استفاده می‌شود

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: در دانشگاه‌های نسل جدید، حرکت علمی و فناورانه منجر به رونق فعالیت‌های دانش‌بنیان می‌شود و تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت این نوع دانشگاه‌ها برای رفع نیازهای اولویت‌دار کشور بهره ببریم.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی روز سه شنبه در نشست تخصصی و تعاملی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دانشگاه جامع امام حسین(ع) به ظرفیت‌های این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این دانشگاه دارای توانمندی‌های دانشی بسیار خوبی است که می‌تواند در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به کار گرفته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: این مجموعه علمی همچنان بتواند در مسیر موفقیت حرکت کند.

جذب هدفمند دانشجو

همچنین در این نشست سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) با تشریح ظرفیت این دانشگاه در تمامی حوزه های دانشی به ویژه علوم ‌انسانی و علوم دفاعی به جز پزشکی، اظهار داشت: این دانشگاه با ۱۲ دانشکده و پژوهشکده حدود ۷۵ مرکز علم و فناوری و ۳۰۰ کمیته و ۴۳۱ عضو هیات علمی پیوسته و وابسته، حدود چهار هزار نفر دانشجو دارد.

وی افزود: سه هزار و ۶۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در ۹۷ رشته و حدود ۴۰۰ دانشجوی دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) با بیان اینکه جذب دانشجو به صورت هدفمند و رساله ها توسط استادان بر اساس اولویت‌ها پذیرش می‌شود، خاطرنشان کرد: مدلی از انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از این دانشگاه نحوه تولید علم، پاسدارپروری و سایر اولویت ها به صورت عملی به یک مدل اجرایی تبدیل و بر اساس تدابیر و فرامین رهبری، نقشه راه دانشگاه تدوین شده است.

نشست تخصصی و تعاملی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دانشگاه جامع امام حسین(ع) با حضور دهقانی فیروزآبادی و سردار حسنی آهنگر و مسوولان این دانشگاه برگزار شد.

بازدید از استارتاپ‌های مستقر در پارادیس هاب

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری پس از این نشست از شرکت‌ها و هسته‌های نوآور مستقر در پارادیس هاب باغ لارک بازدید کرد و با فعالان فناور این تیم‌ها به گفت‌وگو نشست.

همچنین برنامه ۱۰۰ استارتاپ بخش دیگری از این زیست‌بوم بود که مورد بازدید قرار گرفت. ۱۰۰ استارتاپ برنامه پیوسته سرمایه‌گذاری و شتابدهی غیرمتمرکز است که هر سال روی ۱۰۰ استارتاپ مرحله‌ی بذری تا ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha