ادعای جنجالی هرکول ایرانی درباره تالاخادزه

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای دسته فوق سنگین وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۱۸ جوانان گفت: در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ ازبکستان من هفتم شدم و تست دوپینگ دادم اما از نفر نخست (تالاخادزه) تست گرفته نشد.

به گزارش ایرنا، علیرضا یوسفی در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به مسیر قهرمانی و افزایش رکورد خود گفت: تمام وزنه‌های لاشا تالاخادزه غیر طبیعی است و قدرتی فراتر از تصور دارد. او در پیکارهای جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا مانند همیشه نتوانست قدرت‌نمایی کند. من در آذرماه به خاطر مصدومیت از ناحیه کتف نمی‌توانستم به کلمبیا بروم و با او رقابت کنم.

قهرمان جوانان جهان با اشاره به وزنه‌های ثبت شده در دسته فوق‌سنگین مسابقات جهانی کلمبیا اظهار داشت: به طور قطع می‌گویم اگر کتفم آسیب ندیده بود می‌توانستم از تالاخادزه در کلمبیا عبور کنم. غول گرجستانی در جهانی کلمبیا ۲۵۱ کیلوگرم را در دوضرب مهار کرد. البته رکورد دوضرب وی ۲۶۷ کیلوگرم است که تمام کارشناسان از قدرت وی در حیرت هستند. من سال گذشته و در جهانی ۲۰۲۱ تاشکند ۲۴۵ کیلوگرم را مهار کردم.

دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۸ جوانان این را هم گفت: در ایران بزرگانی مانند حسین رضازاده و بهداد سلیمی حضور داشته که رکورد جهان و المپیک را در اختیار داشتند. وزنه‌برداران ما نشان دادند توانایی خوبی در دسته فوق سنگین دارند و می‌توانند در آینده دوباره بر سکوی قهرمانی قرار بگیریم.

وی یک ادعای جنجالی دیگر درباره تست دوپینگ از قهرمانان این رشته مطرح کرد و گفت: اتفاقات جالبی در زمان تست دوپینگ رخ می‌دهد. سال گذشته من در جهانی ازبکستان هفتم شدم و از من تست دوپینگ گرفتند اما از نفر نخست تستی گرفته نشد. همچنین در وزن ۸۱ کیلوگرم جهانی سال ۲۰۲۱ تست دوپینگ از نفرات اول تا سوم تست گرفته نشد. در دوره مدیریت گذشته (تاماش آیان) اتفاقات خیلی بدی رخ داد و حتی وی به خاطر تخلفات از مدیریت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری کنار گذاشته شد.

در مسابقات وزنه‌برداری سال ۲۰۲۱ جهان در ازبکستان، لاشا تالاخادزه در دسته به‌اضافه ۱۰۹ کیلوگرم موفق به کسب سه مدال طلا شد. غول گرجستانی در تاشکند موفق به مهار ۲۲۵ کیلوگرم در یکضرب، ۲۶۷ کیلوگرم در دوضرب و ثبت مجموع ۴۹۲ کیلوگرم در مجموع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha