دریافت تسهیلات و اشتغال بیشترین درخواست شهروندان مازندرانی در سامانه سامد

ساری- ایرنا- بررسی آماری گزارش عملکردی بهمن ماه امسال سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت در مازندران نشان می‌دهد که دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه با ۳۱۴ مورد و درخواست اشتغال با ۱۰۱ مورد، بیشترین تقاضای شهروندان مازندرانی در سامانه «سامد» از مسوولان بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شمار موارد ثبت شده در سامانه سامد مازندران در بهمن ماه امسال را یکهزار و ۲۹۰ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۷۳۲ مورد برابر با ۵۷ درصد از طریق مراجعه حضوری، ۳۲۴ مورد برابر با ۲۵ درصد مربوط به شرکت در مراسم، ۲۰۹ مورد برابر با ۱۶ درصد از طریق تماس با تلفن ۱۱۱ و ۲۵ مورد نیز برابر با ۲ درصد درخواست ها در سفرهای استانی از مردم این استان دریافت شد.

اسماعیل مهرافزا اظهار داشت: تسهیلات قرض الحسنه با ۳۱۴ مورد درخواست، اشتغال با ۱۰۱، کمک مالی برای امرار معاش با ۶۷، تسهیلات بانکی با ۶۵، موافقت اصولی برای دریافت مجوز یا پروانه تاسیس با ۵۷، برق رسانی با ۴۸، طرح هادی روستایی با ۳۵، تسهیلات خوداشتغالی با ۲۳، تغییر کاربری با ۲۲، کنتور گاز و امکانات رفاهی و تفریحی در روستا هر کدام با ۲۰، واگذاری مسکن مهر با ۱۸، زمین و ساختمان های محدوده طرح با ۱۵، حمایت از تولیدات داخلی با ۱۴و احداث و ترمیم راه و جاده با ۱۳بیشترین تعداد درخواست های مردمی ثبت شده در سامانه سامد مازندران را به خود اختصاص داده اند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی اقدام تامین مسکن و واگذاری زمین با ۱۳ مورد، انتقال محدوده خدمت، تبدیل وشعیت شغلی و تسهیلات ساخت مسکن با ۱۲، احداث اماکن ورزشی، تخلف در ساخت و ساز، ساخت مسکن روستایی، تسهیلات تنعمیر مسکن، حریم و بستر رودخانه هر کدام با ۱۰، احداث و ترمیم راه روستایی، کمک مالی برای درمان و آب کشاورزی نیز با هر کدام با ۹ مورد کمترین درخواست های مردمی ثبت شده در سامانه سامد مازندران است و ۳۰۲ مورد نیز مربوط به سایر موضوعات است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران از اداره کل حراست استانداری، دادگستری استان، بانک های قرض الحسنه مهم ایران استان، معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، اداره کل مدیریت بحران، دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری، فرمانداری کلاردشت و عباس آباد، اداره کل روابط عمومی استانداری، فرمانداری محمود آباد، ساری، نکا و دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری بعنوان دستگاه هایی نام برد که بیشترین درصد درخواست های مردمی در دست اقدام را به خود اختصاص داه اند.

مهرافزا، بیان کرد: در مقایسه با سایر شهرستان‌ها، بیشترین درخواست مردمی با ۳۹۰ مورد مربوط به نوشهر است که در جریان ملاقات چهره به چهره استاندار مازندران و معاونان وی در دفتر غرب استانداری مستقر در این شهرستان دریافت شده است و شهرستان های سیمرغ، ساری و نور در جایگاه بعدی قرار دارند.

سامانه سامد به عنوان یک راه ارتباطی میان مردم و مسئولان عمل می کند و توانست در این مدت فعالیت عملکرد و بازخورد خوبی داشته باشد. مردم می توانند از طریق تلفن ثابت و همراه با شماره گیری ۱۱۱ و به صورت کاملا رایگان با مدیر مربوطه بدون واسطه گفت و گوی تلفنی داشته باشند.

بر اساس برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده مدیران به مرکز سامد فراخوانده می شوند و در مدت حضورشان به تماس های تلفنی مردم پاسخ می دهند و پس از پایان تماس نیز کد رهگیری به تماس گیرندگان داده می شود تا نتیجه گفت و گو با مدیران در سامانه سامد را پیگیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha