۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85043303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستان رتبه دوم کشور را در تعداد کلاس‌های چند پایه دارد

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: این استان بعد از خراسان جنوبی رتبه دوم کشور را در تعداد کلاس‌های چندپایه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید شهاب ارکیان روز سه‌شنبه در "چهارمین همایش ملی دانش‌آموزش محتوا" در سنندج اظهار کرد: هدف از این همایش، بررسی مبانی فلسفی، روانشناختی و جامعه‌شناختی در آموزش کلاس‌های چندپایه، برنامه درسی کلاس‌های چندپایه، راهبردها، الگوها و روش های تدریس در آموزش کلاس‌های چندپایه است.

وی ادامه داد: مطالعات تطبیقی در آموزش کلاس‌های چندپایه، مدیریت کلاس‌های چندپایه، تولید محتوا و آموزش در این کلاس ها، ارزشیابی و آموزش، فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش کارورزی و کارآموزی در آموزش کلاسهای چندپایه، نقش پژوهش‌های معلم‌محور (روایت‌پژوهی، اقدام پژوهی و درس پژوهی) در رشد حرفه‌ای مرتبط با آموزش در کلاس‌های چندپایه از دیگر اهداف این همایش است.

رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان افزود: با توجه به اینکه تمرکز اصلی دانشگاه بر "دانش‌آموزش‌ محتوا" قرار دارد، چگونگی آموزش در کلاس‌های چندپایه اهمیت ویژه‌ای در این زمینه دارد.

ارکیان یادآور شد: این همایش با هدف تغییر رویکرد نسبت به کلاسهای چندپایه برگزار شد و دستاوردهای این پژوهش در اختیار معلمان و مدیران چندپایه قرار می‌گیرد تا نقاط قوت برجسته و نقاط ضعف برطرف شود.

وی تاکید کرد: رشد جامعه، مرهون تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است که آموزش و پرورش نقش اساسی ایفا می کند.

ارکیان ادامه داد: برنامه دانشگاه فرهنگیان بر ۲ حیطه تمرکز دارد که شامل دانش‌محتوا و دانش‌آموزش‌ محتوا است.

رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: تفاوت عمده این دانشگاه در دانش‌آموزش محتوا است و توسعه این دانش در قالب همایش‌هایی لز این دست امکانپذیر است.

ارکیان اضافه کرد: ۱۹ همایش مختلف ملی توسط دانشگاه فرهنگیان در کشور برگزار می‌شود که یکی از این همایش‌ها به میزبانی کردستان است.

کردستان رتبه دوم کشور را در تعداد کلاس‌های چند پایه دارد

۲۶ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های چندپایه

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این همایش اظهار کرد: این همایش علمی فرصت بسیار خوبی است تا نتایج حاصل از پژوهش در اختیار بخش آموزش و پرورش قرار گیرد.

هاشم ناظمی جلال با بیان اینکه بهترین مسیر برای ورود دانش آموز به جامعه کلاسهای چندپایه است، تاکید کرد: نگاه به این کلاس‌ها نباید به عنوان یک معضل بلکه فرصت باشد.

وی اضافه کرد: از جمعیت ۴۸ هزار نفری دانش‌آموزان روستایی در کردستان، ۲۶ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های چند پایه تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: بیش از ۲ هزار کلاس درس در استان بصورت چندپایه اداره می‌شود.

کردستان حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha