۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85043449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراکز هدایت شغلی در ۵۰ دانشگاه کشور ایجاد شده است

۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴
کد خبر: 85043449
مراکز هدایت شغلی در ۵۰ دانشگاه کشور ایجاد شده است

سبزوار- ایرنا- مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در ۵۰ دانشگاه کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، محمدسعید سیف که روز چهارشنبه به صورت مجازی در دومین همایش بین‌المللی موتورها و ژنراتورهای الکتریکی دانشگاه حکیم سبزواری حضور یافته بود، اظهار داشت: دانشجویان از طریق این مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی و در تعامل با صنایع مختلف، با مشاغل آشنا می شوند.

وی افزود: در کنار مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی، به طور میانگین ۱۰۸ دوره مهارت افزایی در دانشگاه های کشور برگزار شده است.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فرایند توانمندسازی دانشجویان و اینکه در کنار تحصیل با حوزه کاری و شغلی آشنا شوند، می تواند به اشتغال مناسب آنها بینجامد.

سیف افزود: چالش های مختلفی در حوزه های اقتصادی، صنعت، محیط زیست و انرژی در کشور وجود دارد که برطرف کردن آنها باید بر پایه علم و دانش صورت گیرد.

وی تصریح کرد: طی سالهای گذشته وزارت علوم علاوه بر شاخص مقالات، به موضوع آموزش مهارت ها، تعداد قراردادهای ارتباط با صنعت و پایان نامه ها و رساله های تاثیرگذار و تقاضامحور بودن توجه ویژه ای نموده است.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه توانمندی دانشگاهها بر اثرگذاری بیشتر آنها در بهبود شرایط موثر است، گفت: حضور صنایع در محیط دانشگاهی ضروری است چرا که دانشجویان با واقعیت محیط کار آشنا می شوند و در نتیجه مهارتهای شغلی آنها ارتقا می یابد.

سیف در خصوص برنامه های وزارت علوم در تعامل با صنعت افزود: با توجه به شرایط مختلف دانشگاه ها و گستره جغرافیایی، باید روش ها و الگوهای مختلفی برای تقویت ارتباط صنعت و جامعه دانشگاهی شکل گیرد.

دومین همایش بین‌المللی موتورها و ژنراتورهای الکتریکی روز چهارشنبه با حضور محققان دانشگاه‌های شاخص صنعتی کشور در دانشگاه حکیم سبزواری گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، دومین همایش بین‌المللی موتورها و ژنراتورهای الکتریکی با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری و شرکت دانش‌بنیان ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) با هدف ایجاد بستر برای تعامل بیشتر دانشمندان و محققان این دانش پرکاربرد در گرایش های مختلف حوزه مهندسی برق با کارشناسان و مدیران اجرایی صنایع برپا شده است.

از مجموع ۶۸ مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش، ۴۶ مقاله توسط کمیته علمی این رویداد متشکل از اساتید دانشگاه های صنعتی شریف، امیر کبیر، خواجه نصیرالدین طوسی و شهید بهشتی برگزیده و در مدت برگزاری ۲ روزه این همایش ارائه خواهد شد.

پژوهشگران و استادانی از دانشگاه های فرانسه، شیلی، عراق، اکوادور و ایتالیا نیز به صورت حضور و یا مجازی در این همایش بین المللی شرکت دارند.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha