دانش آموزان آذربایجان غربی عازم اردوهای راهیان نور شدند

ارومیه - ایرنا - مسوول بسیج دانش آموزی آذربایجان غربی گفت: اعزام دانش آموزان این استان به اردوهای راهیان نور و مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور آغاز شد.

سرهنگ پاسدار رضا خلیل نژاد روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۳۰ نفر از پسران دانش آموز مقطع متوسطه با پنج اتوبوس در این کاروان اردویی حضور دارند.

وی با بیان اینکه در طول مسیر برنامه‌های متنوع فرهنگی برای دانش آموزان اجرا می‌شود، اظهار کرد: یک روحانی در هر اتوبوس پاسخگوی سوالات و شبهات دانش آموزان خواهد بود و ضمن برگزاری مسابقات مختلف به برندگان جوایزی اهدا می‌شود.

مسوول بسیج دانش آموزی آذربایجان غربی گفت: بازدید از یادمان‌های علقمه، فتح المبین، کربلای چهار، یادمان اروند کنار و عملیات والفجر هشت، یادمان‌های شهدای هویزه، شهدای اندیمشک، شهدای اهواز و منطقه طلاییه نیز از محل‌های بازدید دانش آموزان در این اردوی معنوی خواهد بود.

دانش آموزان آذربایجان غربی عازم اردوهای راهیان نور شدند

به گفته وی، سهمیه امسال آذربایجان غربی برای اعزام به اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب ۴۵۰ نفر است که در قالب ۲ کاروان شامل دختران و پسران بوده به صورت جداگانه به این مناطق تا عید نوروز اعزام خواهند شد.

سرهنگ خلیل نژاد اضافه کرد: این اردو برای هر کاروان پنج روز است و تلاش می‌شود تا از نظر تربیتی، فرهنگی تاثیر مطلوبی بر دانش آموزان داشته باشد.

به گفته مسوول بسیج دانش آموزی سپاه شهدای آذربایجان غربی، آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد روحیه اقتدار و اعتماد به نفس، معرفی الگوها و اسطوره‌های واقعی و اصیل، حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ایجاد روحیه عشق به وطن در نسل جوان از اهداف این اردوی تربیتی است.

به گزارش ایرنا، علاوه بر اینکه هر سال دانش آموزان و اقشار مختلف شهروندان آذربایجان غربی از مناطق عملیاتی جنوب استان بازدید می‌کنند این استان جزو استان‌های مقصد برای کاروان‌های راهیان نور شمال غرب کشور است، وجود مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در این استان باعث شده تا سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از استان‌های همجوار آذربایجان غربی از مناطق عملیاتی آن بازدید کنند.

یادمان‌های شهدای شیمیایی و شهدای دارساوین و بلفت سردشت، یادمان شهید بروجردی نقده، شهید ناصر کاظمی و شهدای تمرچین پیرانشهر جزو یادمان‌های مهم آذربایجان غربی است که سالانه پذیرای زائران کثیری از اقصی نقاط کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha