۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸
کد خبر: 85043471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۶۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی بوشهر افزوده می‌شود

بوشهر - ایرنا - معاون امور عمرانی استان بوشهر گفت: با تزریق اعتبارات سفر اول و دوم سفر رئیس جمهور به بوشهر، ۴۶۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی این استان افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد هادی رستمیان روز سه‌شنبه در نشست خبری پیش از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر بیان کرد: از این شمار ۱۸۰ تخت به شهرستان بوشهر، ۱۸۰ تخت به برازجان و ۱۰۰ تخت به شهرستان‌های جنوبی این استان اختصاص دارد.

وی اعلام کرد: افزایش یکصد تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی استان بوشهر مصوب شده و امکان افزایش آن تا ۲۰۰ تخت نیز وجود دارد.

رستمیان گفت: از مجموع اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش درمان مصوب می‌شود که ساخت و تکمیل بیمارستان‌ها، تخت‌های بیمارستانی و درمانگاه‌ها را شامل می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر کریدور بزرگراهی در بوشهر

معاون امور عمرانی استان بوشهر ادامه داد: در هفته دولت امسال بیست و پنج کیلومتر بزرگراه در این استان افتتاح شد که در کریدور بزرگراهی جنوب کشور قرار دارد.

رستمیان با بیان اینکه اعتبار لازم برای ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: در سفر استانی دوم دولت سیزدهم به این استان ۲ قطعه بزرگراهی به طول ۲۴.۵ کیلومتر به دست رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی یاداور شد: کریدور بزرگراهی جنوب کشور به طول هزار و ۸۹۰ کیلومتر از سیستان و بلوچستان تا مرز شلمچه کشیده شده است.

معاون امور عمرانی استان بوشهر با بیان اینکه سالانه ۳۵ تا ۴۰ نفر با تصادف در محور دالکی به کنار تخته جان خود را از دست می‌دهند، گفت: با بازدید میدانی استاندار و پیگیری‌های مختلف برای بررسی مسیر تامین اعتبار آن، اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان آن شهریور ماه امسال به عنوان متمم سفر نخست رئیس جمهور به بوشهر مصوب شد که اجرایی شدن آن در مراحل پایانی تشریفات قانونی خود است.

وی افزود: این پروژه دارای پل‌ها و تونل‌های بزرگ و دشواری‌ است که مسیر ۲۹ کیلومتری را به ۱۸ کیلومتر تقلیل می‌دهد و در ۲ باند با مدت زمان ۲۴ ماهه اجرا می‌شود.

رستمیان بیان کرد: در زمان حاضر با وجود اینکه هنوز پیمانکار طرح انتخاب نشده اما سازمان برنامه و بودجه ۷۰ میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز این قطعه را به حساب وزارت راه و شهرسازی واریز کرده است و پیمانکار از اوایل سال آینده وارد این پروژه می‌شود.

وی اظهار کرد: ساخت قطعه دالکی به کنار تخته با کوتاه کردن مسیر و افزایش ایمنی، تصادفات جاده‌ای این محور را به شدت کاهش می‌دهد و خدمتی ماندگار برای استان بوشهر است.

پایان جیره بندی آب در بوشهر تا سه سال آینده

معاون امور عمرانی استان بوشهر با اشاره به پروژه‌های اجرایی شده آبشیرین‌کن و سد سازی در استان بوشهر گفت: جیره بندی آب در استان بوشهر مساله مهمی است که سابقه‌ای طولانی دارد اما تکمیل پروژه‌های اجرایی شده تا سه سال آینده می‌تواند این مشکل را به صورت جدی حل کند.

رستمیان با بیان اینکه تکمیل آبشیرین کن‌ها، نوسازی خطوط انتقال داخلی و سدها گام‌های موثر و ماندگاری برای این استان است، از رسانه‌ها خواست ضمن اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده، مردم را درباره حل این مساله به صبر دعوت کنند.

وی گفت: تغیرات اقلیمی در سراسر دنیا رخ داده و این تغییرات در استان بوشهر نیز جدی است؛ بنابراین برای پاسخگویی به نیاز آبی آن پروژه‌های کوچک، متوسط و بزرگ مقیاس تعریف شده است.

رستمیان با اشاره به برنامه‌های کوچک مقیاس در استفاده بهینه از منابع آبی استان، توضیح داد: به دنبال پیشنهاد و تاکید استاندار، در اجرای پروژه مسکن ۸۴ واحدی خورموج مخزنی برای جمع آوری آب حاصل از کولر و باران تعبیه شده است تا برای شست و شو و آبیاری مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های آبی بزرگ مقیاس چند پروژه آبشیرین کن در دولت‌های پیش آغاز شده بود که با روکرد دولت سیزدهم در تکمیل طرح‌های نیمه تمام به سرانجام رسید و در سفر استانی هیات دولت بهره‌برداری می‌شود.

معاون امور عمرانی استان بوشهر عنوان کرد: در یک دهه گذشته ۱۰ هزار متر مکعب آبشیرین‌کن در بوشهر، ۱۰ هزار متر مکعب در کنگان، ۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در وحدتیه ، ۳۵ هزار متر مکعب در بوشهر (مپنا)، ۶۰۰ متر مکعب در عسلویه (گلستان)، ۱۰۰ متر مکعب در هلیله و ۲۸ هزار متر مکعب در سیراف اجرا شده است.

رستمیان اعلام کرد: این در حالی است که در یکسال گذشته شاهد جهشی در این زمینه هستیم و در این مدت علاوه بر افزایش ظرفیت آبشیرین‌کن‌ها بوشهر و کنگان به ۱۲.۵ هزار و ۲۲ هزار متر مکعب، ۱۷ هزار متر مکعب در بوشهر، ۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در آبپخش، سه هزار و ۷۵۰ متر مکعب در دیر، یکهزار و ۵۰۰ متر مکعب در اخند ۱۵۰۰، ۵ هزار متر مکعب در عسلویه و۷۰ هزار متر مکعب در نیروگاه اتمی بوشهر اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: آبشیرین‌کن‌های کنگان۲ و تنگستان و گناوه نیز در سال ۱۴۰۲ با ظرفیت هفت هزار، ۲ هزار و ۲ هزار و۷۰۰ متر مکعب اجرایی می‌شود.

معاون امور عمرانی استان بوشهر با اشاره به تکمیل و آبگیری سدهای باغان و اخند، اعلام کرد: انجام مطالعات سد باهوش در سفر نخست رئیس جمهور به استان بوشهر مصوب شد اما با تاکید و پیگیری استاندار علاوه بر پایان مطالعات عملیات اجرایی آن نیز آغاز شد.

رستمیان اظهار کرد: اجرای این پروژه تاثیر بسیار مطلوبی در تامین نیاز آبی این استان در سال‌های اینده دارد.

توسعه بنادر بوشهر؛ از بندرهای شمالی تا دیر

معاون امور عمرانی استان بوشهر با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های بندری استان بوشهر در یکسال اخیر، یاداور شد: پروژه توسعه بندر گناوه با اعتبار ۲ هزار متر مربع اجرایی شده که در نخستین گام لایروبی بندر گناوه آغاز شده است و مطالعات تکمیل و توسعه آن نیز در حال طی کردن مراحل نهایی خود است.

وی اعلام کرد: مطالعات توسعه بندری دیلم و شهرهای بندری آن نیز انجام شده و سال ۱۴۰۲ وارد فاز اجرا می‌شود.

رستمیان اضافه کرد: در یکسال اخیر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی و توسعه بندر تجاری دیر انجام شده که نقش بسیاری موثری در توسعه تجاری این بندر دارد.

۴۶۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی بوشهر افزوده می‌شود

برنامه‌ریزی برای اجرای سه پروژه کلیدی استان بوشهر

معاون امور عمرانی استان بوشهر اعلام کرد: جاده ساحلی بوشهر به دیر که سالها است به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده قرار است از سال آینده اجرایی شود.

وی گفت: این محور مواصلاتی چهار شهرستان بوشهر، تنگستان، دشتی و دیر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از طریق جاده وفاق به کنگان متصل می‌شود.

رستمیان ادامه داد: یکی دیگر از این پروژه‌ها جاده ساحلی بوشهر به گناوه است که هر چند اعتبار کافی برای اتمام آن وجود ندارد اما فاز دوم آن اجرایی می ‌شود.

معاون امور عمرانی استان بوشهر گفت: ایجاد خروجی دوم بوشهر یکی دیگر از پروژه‌های حیاتی این استان است که با توجه به میزبانی این شهرستان از نیروگاه اتمی و تولید حجم بالایی برق هسته‌ای، برای پیشگیری از بحران‌ها ضروری است.

وی گفت: راهکار ایجاد خروجی دوم این شبه جزیره پیدا شده و قرار است اجرای آن آغاز شود تا در سه سال آینده این شهر دارای یک خروجی دیگر باشد که از عباسک و شیف می‌گذرد و به جاده ساحلی بوشهر - گناوه متصل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha