برپایی هجدهمین نمایشگاه زنان/توسعه دهکده‌های ورزشی برای بانوان تهرانی

تهران - ایرنا - مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران از برپایی نمایشگاه زنان و تولید ملی در روزهای ۱۱ تا ۲۲ اسفند در بوستان گفتگو خبر داد و گفت: در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ بانوی تهرانی محصولات خود را در مدت ۱۲ روز عرضه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم اردبیلی عصر سه شنبه در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: این نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا در سال های اخیر برگزار نشده بود که اسفند با تمرکز بر حضور محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی برگزار می شود.

وی افزود: ۱۱۶ کسب و کار در این نمایشگاه حضور خواهند یافت همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از بانوان که عمدتا زنان سرپرست خانوارند محصولات خود را ارائه می دهند.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه در تهران ۸۱ مرکز کوثر کارآفرینی وجود دارد افزود: یکی از اهداف شهرداری توسعه این مراکز در سطح شهر تهران است.

وی با بیان اینکه ویژگی اصلی امسال غیرمتمرکز بودن نمایشگاه است گفت: یکهزار و ۴۴۶ نفر نیز محصولات خود را در ۱۰ ایستگاه مترو عرضه خواهند کرد همچنین یکهزار و ۲۰۰ متر مربع فضا در بوستان گفتگو برای برپایی غرفه‌ها پیش‌بینی شده که امیدواریم خانواده‌های تهرانی بتوانند از دستاوردهای این بانوان بازدید کنند و با خرید از آنان، زنان سرپرست خانوار منفعت کسب کنند.

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران ادامه داد: در ایستگاه های مترو تجریش، شریعتی، آزادی، سرسبز، میدان ولیعصر(عج)، شهرری، قیطریه، قائم و شادمان ۲۶۳ غرفه و ۴۸۲ کسب و کار برپا خواهد شد.

برپایی هجدهمین نمایشگاه زنان/توسعه دهکده‌های ورزشی برای بانوان تهرانی

وی با اشاره به ایجاد فرصت محصولات عرضه شده بانوان سرپرست خانوار تاکید کرد: پویش «کار تو خونمونه» مبتنی بر اشتغال و کسب و کار خانگی نیز در شهرداری دنبال می شود که بیش از هزار ثبت نام را به همراه داشته و بانوان علاقه‌مند به ارتقا و شبکه سازی این کسب و کار می‌توانند به پایگاه زنان و تولید ملی به نشانی http://ZANANVATOLIDMELI.COM مراجعه و ثبت نام کنند.

اردبیلی با بیان اینکه مراکز کوثر نیز در شهرداری به طور مستقیم برای زنان سرپرست خانوار یکهزار و ۴۵۰ نفر ظرفیت اشتغال ایجاد کرده است، افزود: ۱۷۴ زندانی رأی باز در قالب فضایی مشاوره و مددکاری شدند و ۷۰ نفر در مراکز کوثر مشغول به کار هستند که البته بسیاری از این زنان آزاد شده و عده‌ای همچنان در مراکز ما فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، پوشاک کودک، نوجوان، زنانه، مردانه، کالای حجاب، کالای خواب و صنایع چرم از جمله حیطه غالب نمایشگاه است و چند غرفه نیز مرتبط با کوثرهای تولیدکننده مواد غذایی میزبان مردم خواهند بود.

اردبیلی اضافه کرد: نمایشگاه به هیچ عنوان برای شهرداری درآمدزایی نخواهد داشت؛ بلکه تلاش می‌کنیم هزینه کرده و فرصتی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی در هجدهمین نمایشگاه گفت: ما برای برندها فراخوان می‌دهیم اما اجباری برای حضور آنها در نمایشگاه نیست البته برندهایی در نمایشگاه حضور خواهند یافت که زنان سرپرست خانوار را بکار گرفته باشند.

اردبیلی با اشاره به قیمت‌گذاری محصولات این نمایشگاه، اضافه کرد: بازرسان ما در نمایشگاه حضور خواهند یافت اما باید بگوییم با توجه به حضور مستقیم تولیدکننده، به طور متوسط قیمت تا ۳۰ درصد از قیمت موجود در بازار، ارزان تر عرضه می‌شود. اگر شرکت کنندگان از قیمت‌های اعلام شده تخطی کنند در نمایشگاه‌های آینده حضور پیدا نخواهند کرد.

وی با اعلام اینکه تعداد افراد نیازمند به حمایت‌های شهرداری تهران ۱۵ هزار نفر است، یادآور شد: چون این آمار در طی سالیان جمع آوری شده تک به تک مورد مشاوره قرار گرفته و در نهایت اسامی هشت هزار بانوی سرپرست خانوار در سامانه ثبت شده است.

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران با بیان اینکه اولویت شهرداری ایجاد عاملیت برای زنان و خانواده‌ها است گفت: تهران خانواده، تهران شهر، هزار امید و کار تو خونمونه را دنبال می‌کنیم به طوری که در برندهای نوآورانه اجرای آزمایشی را تجربه کرده اما آمادگی گسترش کار را داریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره ایجاد دهکده های ورزشی برای بانوان گفت: این طرح در راستای ایجاد نشاط و شادابی در این دوره از مدیریت شهری در تهران کلید خورده است که البته در بوستان ولایت کار خود را به تازگی شروع کرده اما ساز و کار این طرح مربوط به سازمان ورزش شهرداری تهران است و قطعا این دهکده‌ها در شهر تهران گسترش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران با بیان اینکه از سال گذشته به دلیل برگزاری نمایشگاه در اسفند نمایشگاه هجدهم را رزرو کرده بودیم گفت: پیشنهاد این بود که نمایشگاه گل و گیاه که هرساله در اردیبهشت برگزار می‌شد، در اسفند برگزار شود اما به دلیل تداخل با نمایشگاه زنان و تولید ملی، معاون خدمات شهری و مدیرعامل سازمان بوستان‌ها پذیرفت که نمایشگاه گل و گیاه به اردیبهشت موکول شود زیرا برای مجموعه شهرداری برگزاری نمایشگاه زنان اهمیت و اولویت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha