دستگاه "مراقبت از راه‌دور" برای نوزادان بیمار در مشهد ساخته شد

مشهد- ایرنا- دستگاه "مراقبت از راه دور" برای نوزادن بیمار توسط پژوهشگران مشهدی به منظور بررسی شرایط نوزادان بیماری که می‌توان در منزل از آنها نگهداری کرد، طراحی و ساخته شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دستگاه مراقبت از راه دور برای نوزادان بیمار با همکاری مشترک مرکز تحقیقات نوزادان این دانشگاه و دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در قالب یک کار تحقیقاتی ساخته شده است.

رییس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: اکنون دستگاه مزبور در مراحل پیشرفته‌سازی و تجاری‌سازی قرار دارد تا بتوان از آن برای پیگیری شرایط بیماران نوزاد بهره برد.

دکتر احمد شاه فرهت افزود: نرم افزار این دستگاه بر روی تلفن همراه نصب می شود و پزشک از راه دور توسط مچ بندی که برای کودک تعبیه شده ضربان قلب و اکسیژن نوزاد را مورد بررسی قرار می دهد.

وی بیان کرد: از این دستگاه می‌توان برای مراقبت از بالغین نیز بهره برد، به نحوی که بدون نیاز به مراجعه بیمار، شرایط وی بررسی شود.

رییس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: برای بهبود حال بیماران پروانه ای نیز به دلیل وجود تحریمها، اقدامات اولیه برای تولید پانسمان بر اساس سلولهای بنیادی فرد در این مرکز تحقیقات صورت گرفته است که امیدواریم به نتایج مطلوبی در این زمینه دست یابیم.

به گفته وی، انجام رجیستری بیماری‌ها به خصوص در نوزادان با همکاری دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و دانشکده مهندسی تربت حیدریه از دیگر اقدامات مرکز تحقیقات است.

وی اظهار داشت: ثبت بیماریهای جراحی گوارش کودکان و زردی نوزادان و ایجاد سامانه تشخیص و راهنمایی مسمومیت در کودکان از جمله اقدامات جدید مرکز تحقیقات نوزدان دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

دکتر فرهت گفت: پارسال یک کتاب در خصوص بیماریهای تنفسی کودکان توسط اساتید این دانشگاه به چاپ رسید که گام مهمی در مسیر درمان بیماران تنفسی کودکان محسوب می شود.

وی ادامه داد: همچنین در قالب یک کتاب پیامدهای بیماری کرونا از دید اقتصادی، اجتماعی، مسائل آموزشی بین دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه فردوسی مشهد و معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی نگاشته و چاپ شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی، اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha