استاندار فارس: وظایف ستاد تنظیم بازار استان در قالب سه کمیته تفکیک شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: وظایف ستاد تنظیم بازار استان در قالب سه کمیته تولید و تامین، کمیته توزیع و کمیته نظارت تفکیک شود.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، روز سه شنبه در ستاد تنظیم بازار استان در شیراز افزود: کمیته تولید و تامین در بحث تامین اقلام مورد نیاز مردم و راهکارهای انجام این مهم اقدامات لازم را انجام دهد.
وی ادامه داد: برخی محصولات و اقلام مورد نیز از درون استان، برخی از خارج استان و اندکی نیز می بایست از خارج از کشور تامین شود که کمیته تولید و تامین وظیفه دارد که در این زمینه تدبیر کند.

او اظهار داشت: کمیته توزیع هم وظیفه پخش اقلام مورد نیاز مردم در بازار را بر عهده دارد و در همین ارتباط باید تعاونی‌ها، فروشگاه های زنجیره‌ای، میادین میوه و تربار، فروشگاه‌های دولتی، فروشگاه‌های امین و عرضه کننده مستقیم کالا و سایر فروشگاه‌ها با اتخاذ تدابیر لازم و در جهت خدمت مناسب به مردم در کنار هم قرار گیرند.

استاندار فارس گفت: در کمیته نظارت نیز نمایندگانی از بسیج اصناف، صمت، دادستانی، تعزیرات، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های مرتبط نظارتی به عضویت درآمده و بر بازار مردم در شب عید و ایام ماه مبارک رمضان نظارت کنند.
ایمانیه، خدمت به مردم را اصلی ترین هدف دانست و افزود: بحث اطلاع رسانی به مردم در خصوص فعالیت های انجام شده در ستاد تنظیم بازار نیز مورد توجه قرار گیرد اما در این زمینه بزرگنمایی نشود.
او ادامه داد: با توجه به اینکه ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۲ مقارن با ماه مبارک رمضان است می بایست با برنامه ریزی صحیح و منسجم نسبت به رصد و کنترل بازار اقدام کرد.

وی، با اشاره به اینکه هزاران قلم کالا در بازار موجود است گفت: عمده هدفِ ستاد تنظیم بازار و زیر کمیته‌های تشکیل شده باید به تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم متمرکز شود.

استاندار فارس گفت: قطعا برنامه های بلند مدت ارزش و اثرات بهتری در کنترل بازار خواهد داشت و در کنار توجه به مایحتاج زندگی مردم، به تولیدکنندگان هم باید توجه شود و در صورت درخواست تولیدکنندگان کمیته ای جهت تعدیل قیمت‌ها تشکیل و با هماهنگی مسئولان کشوری نسبت به بررسی قیمت ها اقدام شود.
ایمانیه افزود: ضمن مقابله با طمع‌ورزی افراد سودجو، مدافع حقوق تولید کنندگان نیز خواهیم بود و از حق و خواسته های منطقی آنها دفاع خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha