حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم در مازندران اولویت است

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: حرکت به سمت راه‌اندازی دانشگاه های نسل سوم باهدف بهره برداری از دانش و خلق فناوری در مازندران در اولویت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز چهارشنبه در نشست روسای دانشگاه‌های مازندران باحضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ساری افزود: خوشبختانه تعاملات خوبی بین دستگاه های اجرایی و مدیران ارشد استان با دانشگاه‌های مازندران برقرار است و در ماه های گذشته کرسی های آزاد اندیشی قابل توجهی در این دیار برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: در این مدت تخصصی شدن امور و تقسیم بندی علوم نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، از این رو تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در اولویت دانشگاه های مازندران قرار دارد.
معاون استاندار مازندران با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن پرداختن دانشگاه ها به رشته های میان رشته ای گفت: این مقوله نه تنها یک ضرورت دانشی بلکه یک ضرورت اجتماعی است.
سلگی ادامه داد: دانشگاه ها بدون خلاقیت و نوآوری به محیط خسته کننده ای برای جوانان تبدیل می شوند و دانشگاه‌ها محل اصلی تحقق فعالیت‌های تولید نیروی انسانی مورد نیاز بخشهای مختلف، دانش بنیان نمودن فرآیندها و فراهم نمودن زمینه های اشتغال آفرینی محسوب می‌شوند.

این مقام مسوول ادامه داد: در نظام آموزش عالی برای هر یک از زیر نظام‌ها، وظایف و ماموریت‌های پیش‌بینی شده که تحقق جامع و صحیح آن نیازمند تقسیم کار ملی و استانی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در این راستا دانشگاه های مازندران به عنوان مرجع و متولی آموزش‌های شغل محور و تاثیرگذار در توسعه اشتغال، رسالت تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی متخصص و ماهر مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: در این دانشگاه ها، عواملی از جمله به‌هنگام بودن آموزش‌ها، مرتبط بودن آموزش با نیاز روز دنیای کار، در نظر گرفتن نیازهای آینده بازار کار براساس تکنولوژی‌های پیش‌رو و با بهره‌مندی از آخرین مهارت‌ها و فنون، تاثیرگذار و نقش‌آفرین در دستور کار است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز چهارشنبه در قالب سفر ۲ روزه به منظور دیدار با روسای دانشگاه‌های مازندران و آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم کشاورزی مازندران به مازندران سفر کرده است.
در استان مازندران ۱۱۹ دانشگاه دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی، علمی و کاربردی و پزشکی وجود دارد و بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه ها به مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha