رهبر جمهوری‌خواهان سنا خواستار افزایش بودجه دفاعی شد

تهران- ایرنا- رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در اظهاراتی خواستار افزایش بودجه دفاعی برای مقابله با آنچه که تهدیدهای رو به رشد چین و روسیه خواند، شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «میچ مک‌کانل» در سخنانی از کنگره خواست بودجه دفاعی را در سال آینده افزایش دهد تا از این طریق واشنگتن بتواند با تهدیدات رو به رشد روسیه و چین مقابله کند.

مک کانل در این خصوص به خبرنگاران گفت: در شرایط کنونی ما باید به تقویت دفاع ادامه دهیم و سایر کشورهای ناتو نیز باید تاکید خود را بر دفاع افزایش دهند.

اظهارات رهبر حزب جمهوری خواه در حالی است که نمایندگان هم حزبی وی در مجلس نمایندگان در حال بررسی پیشنهادهایی برای حفظ هزینه های دفاعی در سطح جاری برای سال مالی ۲۰۲۴ هستند که از اول اکتبر سال جاری میلادی آغاز می گردد. گزارش ها نشان می دهد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در پی کاهش نزدیک به حدود ۱۵۰ میلیارد دلار از مخارج غیردفاعی هستند.

اما مک‌کانل بر این باور است که تخصیص‌ بودجه دفاعی باید همگام با چالش‌هایی که آمریکا در صحنه جهانی با آن مواجه است، پیش برود. وی در نشست خبری در این خصوص افزود: چالش ما تنها روسیه و اوکراین نیست و مشکل مداوم ما رویارویی با چین در آینده است.

رهبر حزب جمهوری خواه در ادامه تشریح کرد که متحدان ما در سرتاسر جهان اکنون به گونه ای جدی بر روی تخصیص بودجه های دفاعی متناسب، متمرکز شده اند.

کنگره آمریکا در سال گذشته لایحه مخارج همه جانبه ای را به تصویب رساند که شامل ۱۳.۴ میلیارد دلار کمک اقتصادی به اوکراین و ۲.۴ میلیارد دلار برای کمک به اسکان مجدد اوکراینی ها در آمریکا بود.

این کمک های نظامی رکورد ۸۵۸ میلیارد دلاری هزینه های دفاعی واشنگتن در سال مالی جاری را به ثبت رسانده و افزایش چشمگیری را نسبت به رقم ۷۴۰ میلیارد دلاری سال گذشته نشان می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha