۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85044199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای عجیب مقام آمریکایی درمورد چین

۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۵
کد خبر: 85044199
ادعای عجیب مقام آمریکایی درمورد چین

تهران – ایرنا - یک مقام آمریکایی ادعا کرد که چین میلیاردها دلار صرف نشر اکاذیب و از جمله مطالب همسو با تبلیغات روسیه در مورد اوکراین کرده و غرب نیز به کندی در این زمینه واکنش نشان داده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه گاردین نوشت که جیمز روبین، هماهنگ ‌کننده "مرکز تعامل جهانی" (نهاد وابسته به وزارت خارجه آمریکا برای "افشا و مقابله با تبلیغات و اطلاعات نادرست خارجی")، این سخنان را در جریان سفر این هفته به کشورهای اروپایی بیان کرده است.

روبین که گوینده پیشین تلویزیون و از مقام های دولت کلینتون، گفت: نشر اکاذیب چینی و روسی، آب اطلاعات را گل آلود کرده است.

او ضمن بیان این ادعا که روسیه و چین میلیاردها دلار در تلاش برای تحریف اطلاعات هزینه می کنند، گفت که پکن در سطح جهانی فعالیت کرده و بیش از مسکو در این زمینه هزینه می کند.

این مقام آمریکایی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه آمریکا و غرب واکنش کندی به این اقدام چین نشان داده اند، گفت: با چالش بسیار بسیار بزرگی روبرو هستیم و در فضای ارتباطات، همسویی چین و روسیه تقریباً کامل شده است.

روبین مدعی شد که چین "در حال تکرار و تبلیغ استدلال روسیه در مورد آغاز جنگ (اورکیان) به دست ناتو است. "

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز نیز دیروز در گزارشی مدعی شده بود که وزارت امور خارجه چین و رسانه های خبری تحت کنترل دولت در ماه های اخیر به طور چشمگیری تلاش ها را برای انعکاس تبلیغات روسیه در مورد جنگ اوکراین و ترویج روایت های ضد آمریکایی افزایش داده اند.

این روزنامه جمهوریخواه به نقل از "تحلیلگران" نوشت که "جنگ سرد ۲.۰" آغاز شده و پکن و مسکو در حال حرکت به سمت همسویی تبلیغاتی کامل علیه آمریکا و کشورهای همسو با واشنگتن هستند.

واشنگتن تایمز با اشاره به گزارش ویژه اخیر وزارت امور خارجه چین که در آن آمریکا و ناتو به تحریک حمله روسیه به اوکراین متهم شدند، آمده که این اقدام بخشی از الگوی "تحمیل" سیاسی، نظامی، اقتصادی، فناوری و فرهنگی برای حفظ موقعیت آمریکا به عنوان ابرقدرت مسلط بر جهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha