بزرگداشت مسعود سپهر در خانه هنرمندان ایران

۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱
کد خبر: 85044223
بزرگداشت مسعود سپهر در خانه هنرمندان ایران

تهران- ایرنا- آیین بزرگداشت زنده‌یاد مسعود سپهر پیشکسوت گرافیک روز جمعه (۱۲ اسفند) در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، زنده‌یاد مسعود سپهر یکی از اساتید صاحب‌نام و پیشگامان طراحی گرافیک معاصر ایران بود که آثار ماندگاری در کارنامه‌ حرفه‌ای پنج دهه فعالیت خود دارد. از جمله مشهورترین آثار طراحی شده در دفتر طراحی مسعود سپهر؛ مجموعه‌ پیکتوگرام (نشانه‌ها و علامت‌های تصویری) و تابلوهای راهنمای مترو تهران و طراحی فونت (قلم فارسی) یکان هستند.

آیین بزرگداشت زنده‌یاد سپهر روز جمعه (۱۲ اسفند) ساعت ۱۷ در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار می‌شود. در این مراسم برخی از پیشکسوتان گرافیک ایران، همکاران و دوستان استاد سپهر سخنرانی خواهند کرد. همراه با برگزاری این مراسم، بخشی از آثار این طراح گرافیک پیشگام نیز در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد و این نمایشگاه تا ۱۹ اسفند برپاست.

زنده‌یاد سپهر سال ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمد و سال ۱۳۵۶ از کالج چاپ لندن فارغ‌التحصیل شد، وی دارای مدرک کارشناسی طراحی گرافیک، تایپوگرافی و برنامه‌ریزی چاپ است.

سپهر سال ۱۳۵۱ مدرک کارشناسی ارشد خود را در این رشته اخذ کرد. وی دارای مدرک دکترای حرفه‌ای از وزارت فرهنگ و آموزش عالی است و از سال ۱۳۷۲ آموزش تکمیلی را از مرکز آموزشی اپل پاریس دنبال کرده است.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، طراح گرافیک شرکت طراحی پیتر هچ لندن، مدرس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، عضو کارگروه سه نفره تدوین دروس و بازنگری تصویری واحدهای درسی ارتباطات دانشگاه‌های کشور، تدریس در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تهران و یکصد و ۸۰ علامت و نام کتبی برای مؤسسات، شرکت‌ها و محصولات، بخشی از فعالیت‌های هنری این هنرمند فقید است.

مسعود سپهر، نهم بهمن امسال در ۶۶ سالگی جامعه‌ طراحی گرافیک ایران را تنها گذاشت و به دیگر سو سفر کرد.

بزرگداشت مسعود سپهر در خانه هنرمندان ایران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha