۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85044278
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۳۵ تیم هلال احمر خراسان شمالی آماده امدادرسانی به مسافران نوروزی است

بجنورد- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ۳۵ تیم این نهاد در ۱۸ پایگاه ثابت و سیار آماده امدادرسانی به مسافران و گردشگران عبوری از استان در حادثه های مختلف است.

ابراهیم سارمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در طرح نوروز ۱۴۰۲، ۱۴ پایگاه ثابت و چهار پست موقت ویژه طرح آماده شده است علاوه بر آن یک تیم واکنش سریع، یک تیم آنست، یک تیم امداد هوایی و یک مرکز ۱۱۲ آماده خدمات رسانی هستند.

وی افزود: در طرح نوروز ۱۴۰۲، روزانه ۱۰۲ نفر نجات گران و امدادگران و در مجموع در طول طرح ۲ هزار و ۴۰ نفر روز خدمات رسانی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر خراسان شمالی یکهزار و ۴۵۵ نفر امدادگر و نجات گر آموزش دیده دارد گفت: برای خدمات رسانی در طرح نوروز، ۱۸ دستگاه آمبولانس، ۲۴ دستگاه خودروی کمک دار و ۱۴ دستگاه خودروی ست نجات به کار گرفته می شود.

سارمی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، یک فروند بالگرد هم مستقر در استان آماده خدمات رسانی در زمان مورد نیاز است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: این جمعیت با داشتن سه قلاده سگ زنده یاب آمادگی دارد تا در زمان نیاز از توان این سگ ها استفاده شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از آن گذر می کنند.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳.۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در جایگاه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha