اسلامی: از رزمایش‌ها باید ثروت بسازیم

۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبر: 85044421
اسلامی: از رزمایش‌ها باید ثروت بسازیم

شهرری - ایرنا - رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: باید با ایجاد هماهنگی، اعتماد و قابلیت عملکرد از رزمایش‌ها ثروت بسازیم و ناهمانگی هایی که چنین ثروتی را از بین می برد رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسلامی روز چهارشنبه در قرارگاه تاکتیکی پدافند پرتوی شهرستان ری افزود: بحث رزمایش ها به طور کلی اهمیت فوق العاده ای دارد که از جنس نمایش نیست بلکه از جنس آمادگی برای عملکرد است.

وی یادآور شد: کارآمدی اثر بخش مهم است و الزاماتی دارد و اینکه همه ارگان ها به گونه ای بتوانند در یک لحظه وارد صحنه و بدون مداخله دست به کار شوند تا از هم گسستگی فرماندهی میدان را به دنبال نداشته باشد.

اسلامی اظهار داشت: این صحنه حادثه و سانحه صاحب دارد و هر شخص و نهادی حق دخالت ندارد، چون ورود بدون هماهنگی به معنی مداخله در فرماندهی میدان است و نمی توان آن را مدیریت کرد.

این مسئول پیرامون رزمایش پرتوی در بخش فشافویه شهرستان ری خاطرنشان کرد: مهمترین پیام این رزمایش این است که همه دستگاهها باید با فرماندار به عنوان فرمانده میدان همراهی شوند و این تمرین و کسب آمادگی ضریب آمادگی را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: هر شهرستان و منطقه ای که دارای وضعیت خاصی است افراد کهنه کاری می خواهد تا بتواند در مواقع لزوم درست عمل کند و این موارد از جنس سیاسی نیست و از نوع کارهای مدیریتی و انجام کار با کیفیت، درست و به هنگام است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: هر حادثه ای که رخ دهد قرارگاه خاص خود را دارد ما سه قرارگاه سایبری، پرتوی و زیستی را داریم که هر کدام در جای خود باید وارد شوند و زنده و پویا مانده و نقش خود را ایفا کنند و برای جامعه قابل اتکا باشند.

به گزارش ایرنا، با مشارکت نهادهای کشوری و با محوریت فرمانداری ری رزمایش پرتوی در بخش فشافویه این شهرستان باهدف مواجهه با سانحه هوایی و نحوه برخورد دستگاه های امدادی و خدماتی با چنین حوادثی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha