۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85044434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ورود یک میلیون مسافر و گردشگر نوروزی به نطنز پیش بینی می شود

کاشان _ ایرنا _ رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: پیش‌ بینی می شود در ایام تعطیلات نوروزی امسال، یک میلیون مسافر و گردشگر وارد این شهرستان شوند.

حسین یزدانمهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمهیدات لازم برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی در نطنز پیش بینی شده و بنا داریم در این ایام جاذبه های گردشگری به مسافران نوروزی معرفی شود.

وی اظهار کرد: نطنز مقصد گردشگری است و جاذبه‌های طبیعی متنوع، مکان‌های مذهبی، آیین‌ها و سنت‌های دیرینه،فرهنگ و تمدن غنی و آثار تاریخی از ظرفیت های گردشگری این شهرستان است.

وی اظهار کرد: روستای ابیانه یکی از روستاهای هدف گردشگری است که هر روز ۱۵ هزار نفر مسافر و گردشگر از این روستا دیدن می کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت:مسجد جامع از دیگر بناهای تاریخی است که بر جامانده از دوران استیلای ایلخانان مغول در ایران است، این اثر ارزشمند تاریخی شامل مسجد,، بقعه شیخ عبدالصمد , ایوان جلوخان ،خانقاه و مناره است.

یزدانمهر افزود: بارگاه مطهر امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) بادرود از بقاع متبرک و تاریخی نطنز است که میزبان گردشگران مذهبی در ایام نوروز است.

وی اظهار کرد: بافت تاریخی افوشته با پیشینه ۶۰۰ سال شامل بقعه و گنبد سید حسن واقف،حمام و شربتخانه،آب انبار و حسینیه،خانه سورگاه،تونل زیرزمینی،سردر خانقاه، مسجد جامع و عصارخانه است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت:هم اکنون سایت جامع گردشگری با هدف معرفی اماکن تاریخی، مذهبی، جاذبه‌های گردشگری، طبیعت گردی، صنایع دستی و سوغات، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی‌، کمپ‌ها، مراکز پذیرایی، موزه‌های بخش دولتی و خصوصی، رویدادهای مهم، اخبار روز و اطلاعات خدمات گردشگری دیگر نظیر امداد و نجات، جایگاه سوخت، دفاتر گردشگری و تعمیرگاه‌ها، با موقعیت مکانی در نقشه در دسترس گردشگران است.

یزدانمهر افزود:در حال حاضر ۱۰ اقامتگاه بوم گردی،سه هتل بوتیک،۲ هتل چهارستاره و کمپ گردشگری متین آباد و کمپ رایان و ۲ هزار تخت اقامت مسافر در نطنز داریم که آماده ارائه خدمت به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال ۵۰ هزار نفر مسافر نوروزی در نطنز اسکان یابند، حسینیه ها هم در کنار هتل ها و اقامتگاه های کار اسکان مسافران را انجام می دهند.

شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha