به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «حمید محلهای» در نامهای به اتحادیهها و انجمنهای مرتبط شامل انجمن لوازم خانگی، انجمن صوتی و تصویری، انجمن صنفی کارفرمایی لوازم خانگی، انجمن خدمات پس از فروش لوازم خانگی، انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک، اتحادیه صنف دستگاههای مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان و اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، با شرایط تمدید شناسنامه گارانتی را به اتحادیهها و انجمنهای مرتبط اعلام کرد.
در متن این نامه آمده است:
«در راستای اجرای تکالیف قانونی منبعث از «ضوابط اختصاصی گروه کالایی لوازم خانگی، برقی و الکترونیک، موضوع ماده (۲) دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغی رئیس محترم جمهوری به شماره۱۰۷۶۰/۹۸/ص مورخ ۸/۳/۱۳۹۸ با هدف رصد و پایش جریان گردش کالاهای اساسی در زنجیره تامین و توزیع و لزوم ثبت اطلاعات کالاهای اساسی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش و ثبت آن در سامانه گارانتی مطابق بند ۸ و ۹ ضوابط فوق الاشاره، انجام مراحل ذیل توسط تمامی فعلات در حوزه خدمات پس از فروش، الزامی است:
۱- همه تولیدکنندگان و واردکنندگان، باید پیش از فروش کالا نسبت به دریافت تاییدیه شناسنامه گارانتی اقدام کنند.
۲- همه تولیدکنندگان و واردکنندگان باید برای اقلام کالایی مذکور، شناسه رهگیری از سامانه جامع تجارت اخذ و به شناسنامه گارانتی اخذ شده متصل کنند.
۳- فعالسازی خدمات پس از فروش برای کالاهای نصبی باید در زمان نصب از طریق سامانه جامع گارانتی انجام شود.
۴- درباره کالاهایی که نیاز به نصب ندارند و کالا از طریق شبکه توزیع به فروش میرسد، فروشنده ملزم به فعالسازی گارانتی از طریق سامانه گارانتی خواهد بود، لذا پیگیری باید از طریق شبکه فروش انجام شود.
۵- عملکرد کلی فعالان تجاری در انجام فرایند فوق مدنظر خواهد بود و فقط عملکرد یک یا چند شناسنامه ملاک عمل نیست.
۶- برای تمدید شناسنامه، از ارسال شناسنامه مجدد خودداری و فقط از شناسنامه قبلی برای تمدید استفاده شود.
فایلهای آموزشی چگونگی ثبتنام و اخذ نقش در سامانه جامع تجارت، نحوه ورود اطلاعات شناسنامه گارانتی، اخذ و اتصال رهگیری به شناسنامه گارانتی و غیره در سامانه جامع تجارت به آدرس ntsw.ir در بخش پایگاه آموزش و اطلاع رسانی سامانه جامع تجارت بخش مستندات و فیلمهای آموزشی در دسترس عموم است.»
نظر شما