۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۲۴
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85044669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۵ درصد پرونده متقاضیان مسکن روستایی گلستان به بانک‌ها ارسال شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان سهمیه سال دوم طرح نهضت ملی مسکن روستایی استان را ۹ هزار واحد اعلام و بیان کرد: تاکنون ۹۵ درصد پرونده متقاضیان برای دریافت وام به بانک‌ها ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، داوود خسروی عصر چهارشنبه در نشست شورای مسکن گنبدکاووس با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن گلستان در اجرای تعهد سال نخست نهضت ملی مسکن جزو چهار استان برتر کشور بود، اظهارکرد: تا به امروز بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ۴ هزار واحد مسکن روستایی در سال دوم انعقاد قرارداد کردند.

وی سهمیه گنبدکاووس از سال دوم طرح نهضت ملی مسکن را هزار و ۴۰۰ واحد روستایی اعلام کرد و گفت: تاکنون همه متقاضیان به بانک‌ها معرفی شدند و بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به حدود ۷۰۰ واحد قرارداد منعقد کردند که بالاترین جایگاه در میان شهرستان‌های گلستان است.

معاون بنیاد مسکن گلستان با اشاره به تاکید استاندار برای تحقق تعهدات سال دوم نهضت ملی مسکن، افزود: نشست‌های مختلف با حضور فرمانداران و بانک‌های عامل در شهرستان‌های مختلف استان برگزار کردیم تا برنامه ریزی لازم برای افزایش همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات انجام شود.

خسروی ادامه داد: معرفی به بانک‌ها ملاک جذب اعتبارات نیست بلکه انعقاد قرارداد بانک‌ها با متقاضیان است لذا از بانک‌ها تقاضا داریم وجود هرگونه مشکلی در بحث ضمانت، منابع و انعقاد قرارداد را اعلام کنند چرا که طبق برنامه ریزی تا ۲۰ اسفند باید باقی مانده انعقاد قراردادها انجام شود.

وی افزود: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی در گلستان سه درصد از میانگین ۵۰ درصد کشوری بالاتر است اما این عدد به دلیل تعداد زیاد روستاها در گنبدکاووس ۴۷ درصد است و باید طبق برنامه ریزی تا پایان سال ۱۴۱۰ تمام واحدهای باقی مانده در این شهرستان و سایر نقاط کشور مقاوم سازی شود.

معاون بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: تحقق این مساله نیازمند همت همه مسوولان به ویژه مردم است تا پای کار بیایند و با مراجعه به بنیاد مسکن و بانک‌ها پیگیر مقاوم‌سازی واحدهای خود شوند.

خسروی گفت: بسته‌های حمایتی در قالب تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود لذا متقاضیان محروم و کم درآمد می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌های مختلف استان علاوه بر تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان بانکی از تسهیلات بلاعوض هم استفاده کنند و از شوراها و دهیاران هم تقاضا داریم اطلاع‌رسانی عمومی را در این بحث داشته باشند.

۹۵ درصد پرونده متقاضیان مسکن روستایی گلستان به بانک‌ها ارسال شد

وی بیان کرد: در شهر اینچه برون سند زمینی برای طرح نهضت ملی مسکن منتقل شده که به دلیل مشکلاتی با مرزبانی هنوز موفق به آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن برای ۱۵۸ متقاضی نشدیم و همچنین در سایت‌های حاجی قوشان و تقی آباد گنبدکاووس هم مشکل تامین آب وجود دارد که تقاضا داریم با همراهی دستگاه‌های اجرایی برای حل این موارد تصمیمات مناسب گرفته شود.

رییس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس هم در این نشست از نام نویسی ۱۲ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: تاکنون هشت هزار نفر از آنان واجد شرایط شناخته شدند و با پیگیری‌ها صورت گرفته ۱۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح به نام سازمان ملی زمین و مسکن سند خورد.

قاسم شادکام افزود: اراضی مازاد دیگری از ادارات هم شناسایی شده که در حال رایزینی برای واگذاری به طرح نهضت ملی مسکن هستیم و پروژه ۹۶ واحدی کوی بهارستان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

حسین سعیدی‌راد مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس هم از دستگاه های اجرایی مرتبط خواست برای حل مشکل آب سایت‌های تقی آباد و حاجی قوشان زمین مورد نیاز را برای زدن چاه، مخزن و شبکه‌های انتقال به واگذار کنند.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس در شرق استان گلستان واقع است و حدود ۱۷۰ روستای دارای کد شناسایی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha