۵۲ درصد از واحدهای مسکن روستایی کشور نوسازی شد

مشهد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، معادل ۵۲ درصد واحدهای مسکن روستایی کشور را نوسازی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد در جمع خبرنگاران افزود: در سال جاری و با حمایت دولت سیزدم، تسهیلات ارزان قیمتی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان و با بازپرداخت ۲۰ ساله برای مقاوم سازی روستایی اختصاص یافته است که توسط بنیاد مسکن به بانک‌های عامل معرفی می شوند.

وی ادامه داد: برای اخذ این تسهیلات نیاز به تایید فرم جیم نیست و ضمانت زنجیره ‌ای روستاییان قابل قبول است؛ این تسهیلات با نظارت بنیاد مسکن و همکاری سازمان نظام فنی و مهندسی برای ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسوول با اشاره به نقش خیّران در ساخت مسکن با توجه به نیاز جامعه ادامه داد: تاکنون ساخت بیش از ۲۱ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور توسط شبکه خیران مسکن ساز انجام شده است.

او گفت: در شرایط کنونی خیران می توانند زمین‌هایی که در اختیار دارند برای ساخت مسکن "هبه" و یا در تنظیم وصیت نامه برای ثلث مال خود، بخشی را برای این موضوع در نظر بگیرند؛ همچنین مشارکت در تهیه مصالح ساختمانی و یا واریز وجوه نقدی به حساب ۱۰۰ امام برای ساخت مسکن محرومان از دیگر اقداماتی است که توسط خیران امکان پذیر است.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد افزود: افراد فاقد سرپناه زندگی راحتی ندارند و آبروی آنها در معرض خطر است و به همین دلیل ساخت مسکن برای محرومان با مشارکت مردم و نهادهای حمایتی در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در ساخت مسکن محرومان دارای جایگاه ویژه ای در استانهای مختلف کشور است، ادامه داد: ۷۰ هزار واحد مسکن در کنار سایر نهادهای حمایتی بخشی از اقدامات این بنیاد است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: در خصوص نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت که از دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن است می توان به بازسازی ۶۰ هزار واحد مسکونی در ۲۲ نقطه کشور که در بلایای طبیعی دچار حادثه شده اند، شاره کرد.

حجت الاسلام روحانی نژاد گفت: در طرح نهضت ملی مسکن نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کنار دولت، روزانه ۱۱۰ هزار واحد را در دست ساخت دارد ولی برای تحقق این هدف باید زمینه مشارکت مردمی افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha