پنجره واحد صدور پروانه در شهرداری شیراز ایجاد شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: با توجه به اینکه برای صدور پروانه ساختمانی از ۳۴ دستگاه اجرایی استعلام دریافت می شود، ضرورت دارد که شهرداری و شورای شهر شیراز، زمینه ایجاد پنجره واحد برای کوتاه کردن روند صدور پروانه را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، چهارشنبه در حاشیه بازدید سرزده از شهرداری منطقه یک شیراز در جمع خبرنگاران افزود: در این بازدید چند نکته از جمله تاخیر و معطل شدن مردم در مراحل طولانی صدور پروانه‌ها بود که این مساله به شکل گسترده مورد سوال و مطالبه مراجعان بود و موجب گلایه آنها شده بود.
او ادامه داد: با توجه به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر شیراز و ۲ مرحله‌ای شدن صدور پروانه، امیدواریم از ابتدای سال آینده با راه اندازی پنجره واحد صدور پروانه در شهرداری شیراز، این مشکل حل شود.
وی اظهار داشت: با ایجاد پنجره واحد، شهروندان در زمان مراجعه به این مراکز که نمایندگان تمام دستگاه‌های ذیربط در آنجا حضور دارند، خدمات مورد نیاز را به شکل یکجا دریافت خواهند کرد.
او اظهار داشت: برای حل برخی از مشکلات نیز که مراجعان با آن مواجه بودند راه حل‌های قانونی وجود دارد اما با توجه به اینکه برخی از شهروندان اطلاع و آگاهی کافی در خصوص آن قوانین ندارند، همین مساله موجب سرگردانی آنها می شود.
استاندار فارس همچنین خواستار ایجاد دفاتر راهنمای مراجعین شد و افزود: می توان با مستقر کردن یک افراد دلسوز، باتجربه، آگاه و باانگیزه در این دفاتر، به حل سریع مشکلات مردم و جلوگیری از سرگردانی آنها در ادارات و شهرداری ها کمک کرد.
ایمانیه، بر لزوم حفظ فضای سبز شهری تاکید کرد و گفت: مدیریت استان با قطع یک درخت هم کاملا مخالف است و نباید فضای سبز شیراز که یکی از برتری‌ها و برجستگی های این کلانشهر هست را از دست بدهیم.
وی اظهار داشت: می کوشیم که با رفتارها و قوانین موجود، ضمن حفظ مالکیت و حق مردم، از قطع درختان هم جلوگیری کنیم که تحقق این مهم به تدابیر ویژه نیاز دارد.
او افزود: امیدواریم مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز در کنار همکاری شهرداران مناطق این شهر به ویژه مناطق یک و ۶ در راستای این مهم باشد.
استاندار فارس، یکی دیگر از گلایه های مراجعان به شهرداری را بحث افزایش عوارض دانست و گفت: اخیرا طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، میزان افزایش عوارض در سال مشخص شده و شورای اسلامی شهر شیراز هم در این موضوع همراهی مناسبی داشته است.
ایمانیه افزود: هرگونه افزایش عوارض و افزایش دریافتی بر خلاف مصوبه مجلس قابل شکایت است و در صورت مشاهده با اطلاع به دستگاه های نظارتی و بازرسی استانداری نسبت به پیگیری آن اقدام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha