۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85044745
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس سابق شاباک: کابینه تروریست ما را به جنگ داخلی می‌کشاند

تهران-ایرنا- رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در انتقاد از سیاست‌ها و اقدامات جنجالی کابینه تندرو این رژیم با تروریستی خواندن این کابینه، نسبت به ورود این رژیم به یک جنگ داخلی درپی این اقدامات هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «یووال دیسکین» رئیس سابق شاباک در این باره اذعان کرد: ممکن است اسرائیل به دلیل اقدامات کابینه تروریست طی چند هفته وارد یک جنگ داخلی شود.

وی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت: این کابینه نفرین شده موفق شد امنیت داخلی ما را به پایین‌ترین سطح خود بکشاند. این یک کابینه کاملا راست نیست، بلکه یک کابینه تروریستی کامل است.

دیسکین در ادامه با اشاره به جنایت اخیر شهرک نشینان صهیونیست در شهرک «حواره» در نابلس اذعان کرد: آنچه در حواره رخ داد یک جنایت کامل بود.

کابینه افراطی نتانیاهو اکنون روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و کمترین روزی را می توان دید که سپری شود و در آن شاهکاری از سوی اعضای کابینه رونمایی نشود که بخش اعظم آن متوجه «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این کابینه است.

ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» از زمان روی کار آمدن، یک سری اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده که از نظر جناح اپوزیسیون و رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران داخلی و حتی جنگ داخلی حرکت کند.

تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی هم اکنون به محور تنش‌های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است. شنبه شب نیز هزاران نفر برای هفتمین هفته در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

این اعتراضات در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هدف کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی را تضعیف آن و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند.

به طور کلی، شرایط داخلی و خارجی این روزهای رژیم نامشروع صهیونیستی در ۷۴ سال گذشته سابقه نداشته و بسیار حاد شده و با تکیه نتانیاهو بر کرسی نخست وزیری این رژیم و تشکیل یک کابینه افراطی، امیدواری‌ها برای فروپاشی آن از درون افزایش پیدا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha