۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۴۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85045027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تایوان ۱۹ هواپیمای چین را در منطقه دفاع هوایی خود رصد کرد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ فروند هواپیمای چینی جی-۱۹ وارد بخش جنوب غربی منطقه دفاع هوایی این جزیره شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان چهارشنبه با انتشار نقشه‌ای گفت که نیروهای تایوان پس از رصد این وضعیت هواپیماهای نیروی هوایی را به پرواز درآورد.

اما هواپیماهای چینی از خط میانی جزیره تایوان که پیشتر بعنوان حائلی غیررسمی میان دو طرف عمل می‌کرد، عبور نکردند.

چین اعلام کرده است که فعالیت‌هایش در منطقه تلاشی برای دفاع از تمامیت ارضی خود و هشداری به آمریکا درباره «تبانی» با تایوان است.

به نوشته رویترز، دولت تایوان بارها خواستار گفت‌وگو با تایوان شده اما گفته که اگر مورد حمله قرار بگیرد از خود دفاع خواهد کرد.

ژنرال چارلز فلین رئیس نیروی زمینی فرماندهی هندوپاسفیک آمریکا دوشنبه مدعی شد که چین شمار زیادی از نیروهای راکتی و تهاجم سریع راهبردی خود را در نزدیکی تایوان مستقر کرده و «موضع خطرناکی» گرفته است.

آمریکا همچنین مدعی شده است که چین قصد دارد تا پایان دهه جاری به تایوان حمله کند.

پس از سفر ماه اوت نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه تنش‌ها میان چین و آمریکا بر سر تایوان بالا گرفت.

چین همواره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و از تمام کشورهای جهان می‌خواهد به اصل چین واحد و تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارند. آمریکا اگر چه استقلال تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد، اما گفته است چنانچه چین اقدام نظامی علیه تایوان انجام دهد، از این جزیره حمایت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha