۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۴:۴۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85045075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الدبییه خواستار کمک گوترش برای برگزاری انتخابات در لیبی شد

تهران- ایرنا-عبدالحمید الدبیبه" رئیس دولت وحدت ملی لیبی روز چهارشنبه خواستار کمک آنتونیوگوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برای برگزاری انتخابات در این کشور شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه، در بیانیه دفتر اطلاع رسانی الدبیبه خطاب به گوترش آمده است که وی از دبیرکل خواسته که درخصوص کمک‌های تکنولوژی و کارشناسی برای اجرای انتخابات، هماهنگی برای اعزام ناظران بین المللی برای نظارت بر جریان انتخابات تا پایان زمان برگزاری آن و تأیید نتایج نهایی‌ کمک کند.

الدبیبه از گوترش خواست که یک تیم برای ارزیابی نیازهای ویژه انتخابات لیبی و هماهنگی با دولت وحدت ملی و کمیساریای عالی انتخابات برای موفقیت آمیز بودن این دور از انتخابات اعزام شود.

وی گفته که دولت وحدت ملی لیبی تمایل به برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری دارد تا ملت این کشور بتوانند نمایندگان و رهبران خود را با آزادی انتخاب کرده و به شکاف سیاسی و درگیری ها پایان دهند و برای یکپارچه شدن نهادهای دولتی و انتقال به مرحله ثبات سیاسی تلاش کنند.

عبدالله باتیلی فرستاده سازمان ملل در لیبی روز دوشنبه اعلام کرد که شورای امنیت را در جریان قرار داده است که وی به دنبال تشکیل کمیته ای بلندپایه از مقامات لیبیایی است که هدف آن فعال کردن مسیر انتخابات و توانایی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در سال ۲۰۲۳ است.

باتیلی اعلام کرد که وی بسیار خرسند است که تمام متحدان منطقه‌ای و بین المملی با ضرورت برگزاری انتخاباتی جامعه در سال ۲۰۲۳ در لیبی موافقت کرده اند.

وی همچنین گفت که با شماری از دیپلمات‌ها از آمریکا، چین، فرانسه، آلمان در نیویورک برای برون رفت از بحران سیاسی جاری در لیبی رایزنی کرده است.

باتیلی پیش از این در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: قبل از عزیمت به نیویورک برای ارائه گزارش به شورای امنیت، با «محمد المنفی» رئیس شورای ریاستی، «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان، «خالد الشمری» رئیس شورای عالی «دولت وفاق ملی»، «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی و هیاتی به نمایندگی از «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر مشورت هایی انجام دادم.

وی از تعهدات برای یافتن راه حل درباره بحران سیاسی کنونی استقبال کرد و خواستار همکاری ها برای پایان دادن به بن بست فعلی و برآورده کردن آرزوهای مردم لیبی شد.

«محمد المنفی» رئیس شورای ریاستی لیبی نیز اخیرا از تلاش‌ها در چارچوب قانون اساسی برای اجرای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور در سال جاری استقبال کرد.

لیبی به علت وجود دو دولت موازی به ریاست "فتحی باشاغا" مورد حمایت پارلمان لیبی در شرق و "عبدالحمید الدبیبه" رئیس دولت وحدت ملی در غرب با بحران سیاسی روبه روست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha