پلیس راه: ایمن سازی جاده غارعلیصدر همدان شتاب گیرد

همدان- ایرنا- جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به در پیش بودن نوروز و افزایش مسافرت ها باید روند ایمن سازی جاده غارعلیصدر شتاب گیرد.

سرهنگ ارسلان سرمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاده غار علیصدر حدفاصل همدان به سمت بیجار به طول حدود ۸۸ کیلومتر یکی از سانحه خیز ترین جاده های استان همدان به شمار می رود.

وی اضافه کرد: هر ساله شاهد تصادفات فراوانی در این مسیر پرترافیک هستیم و شمار زیادی از مسافران و هم استانی ها به علت ناایمن بودن جاده جان خود را از دست می دهند.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: با وجود اینکه از نظر فنی این مسیر به عنوان جاده فرعی محسوب می شود اما بار ترافیکی آن چهار برابر یک مسیر فرعی و به مثابه یک جاده بزرگراهی است.

سرهنگ سرمدی ادامه داد: ۱۰ ماهه امسال ۲۳ نفر در این جاده فرعی در سوانح جاده ای جان باختند که این آمار در سال جاری با توجه به رفع محدودیت های کرونایی و افزایش مسافرت ها، روند رو به رشدی داشته است.

پلیس راه: ایمن سازی جاده غارعلیصدر همدان شتاب گیرد

وی بیان کرد: هر چند اعتباری برای چهارخطه کردن و ایمن سازی این مسیر پُر حادثه در سفر هیات دولت پیش بینی شده اما ایمن سازی آن حدود چهار تا پنج سال طول می کشد.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: باید طرح های کوتاه مدت تا زمان اجرایی شدن طرح چهار خطه همدان - بیجار برای ایمن سازی جاده غارعلیصدر اجرایی شود در غیر این صورت در نوروز امسال با افزایش مسافرت ها شاهد جان باختن هموطنان در این جاده حادثه خیز خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، افزون بر ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر مردادماه امسال رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان برای حوزه راه و شهرسازی همدان مصوب شد که به دنبال بررسی های صورت گرفته پس از شناسایی ۱۲۹ نقطه حادثه خیز در استان رقمی افزون بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای رفع این نقاط مصوب شد.

علیصدر تنها غار تالابی ایران و از معدود غارهای آبی و بزرگ‌ترین غار آبی جهان در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع در ارتفاعات «ساری قیه» نزدیک روستای علی‌صدر شهرستان کبودراهنگ واقع شده‌ و همه ساله پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران دبه ویژه در فصل تابستان و تعطیلات نوروزی است.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، بزرگراه، آزادراه، راه روستایی و شوسه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha