۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85045154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاورلیفتینگ کار بجنوردی به اردوی تیم ملی دعوت شد

۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۴۶
کد خبر: 85045154
پاورلیفتینگ کار بجنوردی به اردوی تیم ملی دعوت شد

بجنورد- ایرنا- رییس هیات پرورش اندام و بدنسازی خراسان شمالی از دعوت "الیاس کُلابی" ورزشکار بجنوردی به اردوی ملی پاورلیفتینگ کشور در تهران خبر داد.

سیدجمال وکیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: الیاس کُلابی از ورزشکاران خوشنام بجنوردی است که بعد از درخشش در رقابت های انتخابی تیم ملی به میزبانی بندر انزلی به این اردوی ملی دعوت شد.

وی افزود: این پاورلیفتینگ کار با ثبت ۱۹۷.۵ کیلوگرم اسکوات، ۹۲.۵ کیلوگرم پرس سینه و ۲۰۵ کیلوگرم دلیفت در یک رقابت بسیار سنگین با حضور مدال آوران جهانی و آسیایی توانست بار دیگر در رده سنی بزرگسالان دسته منفی ۵۹ کیلوگرم عنوان قهرمانی را کسب کند.

وکیلی یادآور شد: نفرات برتر این مسابقات به رقابت های پاورلیفتنیگ آسیایی به میزبانی هندوستان در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ اعزام می‌شوند.

رییس هیات پرورش اندام و بدنسازی خراسان شمالی گفت: پاورلفتینگ جزو رشته های بسیار سنگین است که حضور در مسابقات جهانی از افتخارات مهم یک ورزشکار محسوب خواهد شد.

پاورلیفتینگ یا وزنه ‌برداری قدرتی نوعی ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه ‌برداری دارد؛ این ورزش شامل سه نوبت برای ثبت بهترین وزنه است ولی شامل رویدادهای زیادی بوده که سرانجام به پاورلیفتینگ امروزی تبدیل شد و به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه است.

خراسان شمالی ۵۰ هیات ورزشی دارد که حدود ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha