مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: ۹ هزار نفر از تسهیلات این صندوق بهره گرفتند + فیلم

مشهد-ایرنا- مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: افزون بر ۹ هزار نفر در سال جاری از تسهیلات معیشتی و کارآفرینی صندوق اعتباری هنر بهره گرفتند.

سید مجید پوراحمدی روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در حاشیه گردهمایی نمایندگان استانی صندوق اعتباری هنر در کشور که در محل هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد افزود: در حال حاضر این صندوق از ۹۶ هزار عضو فعال برخوردار است و بزرگترین مجموعه حمایتی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد:از این تعداد بیش از ۵۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی، ۴۲ هزار نفر زیر پوشش بیمه تکمیلی، سه هزار نفر مستمری بگیر و ۶۰۰ نفر زیر پوشش طرح تکریم قرار دادند.

او به سایر طرحهای صندوق اعتباری هنر اشاره و بیان کرد: از مهرماه سال گذشته تاکنون هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر در کشور از هدایای ازدواج و فرزندآوری طرحهای "شمیم و جوانه" بهره مند شدند که بیش از ۸۰ درصد از آنان در نقاطی غیر از استان تهران مستقر بوده اند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: ارتباطات مالی صندوق با اعضای خود از طریق هنرکارت میسر است و همه خدماتی که قرار است در قالب هنرکارت به اعضا ارایه شود از طریق یک بستر مجازی که برای صندوق طراحی شده است اطلاع رسانی می شود از جمله انواع خدمات اقامتی، فروشگاهی و درمانی که قرارداد آن با مراکز مختلف منعقد شده است و از ابتدای سال آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

پوراحمدی افزود: براساس قراردادهای منعقده با بخشهای مختلف، از ابتدای سال آینده خدمات "هنرکارت" افزایش می یابد و طی روزهای آینده زیرساختهای فنی برای دریافت خدمات مزبور از هنرکارت تکمیل و آماده استفاده برای دارندگان هنر کارت از سال آینده خواهد بود.

وی اضافه کرد: هم اکنون دارنده هنرکارت از خدماتی در حوزه های رفاهی و درمانی و خدماتی برخوردار است اما دارندگان هنرکارت می توانند از خدماتی مانند "برگشت نقدی" یا استفاده از تخفیفات فروشگاهی که ذیل خدمات هنرکارت تعریف شده است و فهرست فروشگاه های آن به زودی روی سایت "هنرکارت" قرار می گیرد نیز بهره مند شوند.

نشان اعتبار هنر و ایجاد مرکز مشاوره کسب و کار

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: "نشان اعتبار هنر" توسط این صندوق تدوین شده تا پس از شناسایی هنرمندانی که مردم نسبت به آنان ارادت دارند و به نوعی پیشکسوت هستند بتوان این نشان را به آنان اعطا کرد تا از امتیازاتش بهره گیرند.

پوراحمدی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع آموزش برای هنرمندان را در نقاط مختلف کشور به ویژه نقاط محروم دنبال می کند و بر این اساس صندوق درصدد ایجاد مرکز مشاوره کسب و کارهای فرهنگی و هنری است تا کسانی که دارای توان و تخصص در یکی از رشته های فرهنگی و هنری هستند آموزشهای لازم را از این مرکز فراگرفته و کسب و کاری برای خود ایجاد کنند و این طرح در راستای ایجاد عدالت فرهنگی در قالب کلینیک مشاوره دنبال می شود.

وی با اشاره به عدالت فرهنگی به عنوان یکی از برنامه های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وزارتخانه در راستای تحقق "عدالت فرهنگی" در حال تدوین برنامه ها و طرحهای مختلفی است و تلاش صندوق نیز بر این مهم استوار است که بتواند خدمات حمایتی خود را در حوزه های مختلف در گستره وسیعی از اقصی نقاط کشور گسترش دهد به طوری که همه اعضای صندوق از این خدمات و برنامه ها بهره گیرند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: در این راستا ۶۳ درصد از اعضای صندوق اعتباری هنر را اهالی فرهنگ و هنر در شهرستانها و استانها تشکیل می دهند و تنها ۳۳ هزار نفر از اعضا در استان تهران قرار دارند و برنامه ریزی صندوق نیز براین اساس است که کل اعضا در اقصی نقاط کشور از حمایتهای این صندوق بهره گیرند.

همایش یک روزه نمایندگان استانی صندوق اعتباری هنری در مشهد با هدف برنامه ریزی برای سال آینده و ارزیابی عملکرد امسال صندوق در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha