۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۰۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85045380
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حدود پنج میلیارد تومان به حوزه مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: چهار میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل منابع ملی و استانی به حوزه مبارزه با مواد مخدر استان اختصاص یافت.

ابوالحسن نجفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان اعتبار ۲ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز مرکز ماده ۱۶ شیروان و یک میلیارد تومان نیز برای خرید کانکس ایستگاه بازرسی سیار هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به کسب مجوز ماده ۱۶ شیروان، گفت: پیش از این تنها یک مرکز ماده ۱۶ در بجنورد بود، که با کسب مجوز مرکز ماده ۱۶ شهرستان شیروان و با بهره برداری از آن ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر در استان به ۲۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگه داری از معتادان متجاهر و ترک اعتباد آنها به صورت رایگان هستند.

نجفی یادآور شد: همچنین این استان فاقد ایستگاه بازرسی سیار مواد مخدر بود که با پیگیری های انجام شده، ۲ دستگاه تریلی و هشت دستگاه خودرو سواری برای راه اندازی این ایستگاه تهیه شد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: ایجاد ایست و بازرسی از مهمترین عوامل در افزایش میزان کشفیات و جلوگیری از ورود مواد مخدر به هر منطقه است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی این اقدام در خراسان شمالی انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پیگیری هایی نیز برای ایجاد ایستگاه ایست و بازرسی دائم شهرستان فاروج در حال انجام است.

جمعیت این استان یک میلیون نفر است و ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha