آیت الله علم الهدی:مرحوم مصباح یزدی در مقابل هیچ جوی تسلیم نمی‌شد

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مرحوم مصباح یزدی در مقابل هیچ جوی تسلیم نمی‌شد و به عنوان یک انسان غیور دینی و دینمدار مقاوم، همواره در صحنه بود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در همایش ملی گرامیداشت علامه محمدتقی مصباح یزدی در مشهد افزود:او از هیچ حرکتی در استفاده از ظرفیت وجودی خود کوتاهی نمی‌کرد حتی خیلی از عرصه های مبارزه در سطح ورود آن مرحوم نبود اما با کمال اخلاص وارد عرصه می‌شد و با بهترین وجه مقابله می کرد.

وی ادامه داد: ما کسانی که در لباس روحانیت هستیم باید از مرحوم علامه مصباح یزدی در خدمتگزاری به ساحت امام زمان(عج) درس بگیریم و در جایی که پای دربانی آن حضرت در میان است ملاحظه هیچ جو و موقعیتی را نکنیم.

امام جمعه مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بزرگداشت علامه مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و همه ماست و بزرگداشت به معنای زنده نگه داشتن جهت گیری و راه علامه است.

علم الهدی افزود: تابلوی گویای این استاد با عظمت باید در برابر بینش‌ها منصوب باشد تا افراد در یک آموزش بصری قرار گیرند چون ملاک‌های فضیلتی علامه مصباح یزدی در حوزه علم و عمل مثل ستاره می درخشد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در زمان حیات مرحوم مصباح فرمودند که ایشان خلا مرحوم طباطبایی و شهید مطهری را پُر می‌کند. مرحوم طباطبایی موسس اندیشه و شهید مطهری ناشر اندیشه بود و علامه مصباح دارای هر ۲ ویژگی بود.

تاکید مرحوم مصباح بر توسل به اهل بیت(ع)

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) هم گفت: علامه مصباح یزدی مقید بود که در همه جا باید وظیفه خود را بشناسیم و کوتاهی نکنیم، آن مرحوم تقید به موازین شرعی داشت و با مرید و مرادبازی مخالف بود.

آیت الله محمود رجبی با بیان این که مرحوم مصباح یزدی بر توسل به اهل بیت(ع) تاکید داشت افزود: او در عرصه نهادسازی و تربیت فکر و اندیشه و به میدان آوردن دیگران پای کار بود و بر اساس عبودیتی که داشت جز خدا کسی را نمی‌دید.

مرحوم مصباح، چراغ راه بصیرت

مدیرحوزه علمیه خراسان هم گفت: اندیشه مرحوم مصباح یزدی چراغ راه کسانی است که می خواهند در راه بصیرت فکری، فلسفی و علمی قدم بردارند.

حجت الاسلام علی خیاط افزود: علامه مصباح یزدی از شخصیت های برجسته حوزه فکری، اندیشه ای و علمی است که شخصیت او از نیمه دهه ۷۰ بیشتر مورد توجه قرار گرفت. آن علامه نقش برجسته ای در آن زمان ایفا کرد که این نقش آفرینی تا آخر عمر وی ادامه داشت.

وی ادامه داد: علامه مصباح، فردی جامع الاطراف در زمینه های سیاسی، فکری، اندیشه ای و معارفی و نوآور بود. در حوزه پایان نامه های دانشگاهی و حوزوی بین سال ۷۶ تا ۹۷ تعداد ۲۲۷ پایان نامه در رابطه با شخصیت علامه مصباح در ۵۵ مرکز حوزوی و دانشگاهی نوشته شده که نشانگر توجه مراکز فرهنگی و دانشگاهی به شخصیت این عالم بزرگ است.

علامه مصباح از مرگ هراس نداشت

فرزند مرحوم مصباح یزدی هم در این نشست گفت: پدرم تکلیف مدار بود و در هر شرایطی نسبت به خطرات و معضلاتی که دین را مورد خدشه قرار می داد احساس تکلیف می‌کرد.

حجت الاسلام علی مصباح یزدی افزود: آن مرحوم از مرگ هراس نداشت و هر جا احساس تکلیف می‌کرد با وجود همه تهدیدها از جان و آبروی خود می‌گذشت.

همایش ملی گرامیداشت علامه محمدتقی مصباح یزدی امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

علامه محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۹ دعوت حق را لبیک گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha