۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85045453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هر روز عید دیگری است

۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱
کد خبر: 85045453
هر روز عید دیگری است

سنندج- ایرنا- "هر روز عید دیگری است" شعار امسال جشن نیکوکاری است، جشنی که هرسال در آستانه فرا رسیدن سال نو شکوه نوعدوستی مردم خیر و نیکوکار را در جای جای ایران اسلامی به نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایرنا، هرسال از دهه دوم اسفندماه و در آستانه فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت، مردم کشورمان به فکر خرید عید می افتند، بر همین اساس در این روزها بویژه روزهای آخر اسفند خیابان‌های سطح شهرها جای سوزن انداختن نیست و هرکسی می خواهد در حد توان خود خرید کند.

در این ایام قنادی‌ها، پوشاک فروشی‌ها و مغازه‌های خشکبارفروشی بیشتر از سایر مغازه‌ها رونق دارد و مملو از جمعیت است، البته این توصیف مربوط به سال‌های گذشته بود و امسال با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، مردم ترجیح می دهند از برخی از خریدهای خود فاکتور بگیرند.

امسال برخلاف سال‌های گذشته مغازه‌هایی همانند خشکبارفروشی خلوت‌تر است و ازدحام و شلوغی‌ها به درون معابر کشیده شده و بازار برخی از دستفروشان بسیار داغ‌تر از مغازه‌ها است و مردم ناچارند، بی خیال کیفیت اجناس شده و فقط بدنبال جنس ارزان باشند.

در این ایام مغازه‌های پوشاک‌فروشی و خشکبار و شیرینی رونق بیشتری به خود گرفته و جمعیت حاضر در خیابان‌ها نشان می دهد علی رغم شرایط اقتصادی بد حاکم بر جامعه، خانواده‌ها باز هم نمی توانند از وظیفه خود در قبال خوشحالی فرزندانشان در آستانه سال نو چشم‌پوشی کنند.

در این میان خانواده‌های زیادی هستنتد که از تمکن مالی لازم برخوردار بوده و همانند گذشته خریدهای خود را انجام می‌دهند اما پدر و مادرهایی نیز هستند که به دلیل شرایط بد اقتصادی شان تب و تاب دم عید را دوست ندارند و این روزها به جای اینگه خوشحال باشند بیشتر از همیشه غمگین هستند و می ترسند نتوانند آرزوهای خیلی کوچک فرزندانشان را برآورده کنند.

نهادهای حمایتی به کمک نیازمندان آمدند

هر روز عید دیگری است

حال در این روزهای پایانی سال و برای کاهش نگرانی خانواده‌های نیازمند و ضعیف جامعه، نهادهای حمایتی همانند کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی همانند هرسال به میدان آمده و می خواهند از طریق مختلف و بابا کمک افراد خیر و نیکوکار لبخند بر لب این خانواده ها بنشانند.

براین اساس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان همزمان با سراسر کشور از امروز ۱۱ اسفند بساط جشن نیکوکاری و جمع‌آوری کمک‌های مردمی با شعار"هر روز عید دیگری است" را در معابر و میادین اصلی شهرهای استان گسترانده است.

آیین نمادین آغاز جمع آوری کمک‌های مردمی جشن نیکوکاری روز پنجشنبه با حضور جمعی از مردم و مسئولان در میدان آزادی سنندج برگزار شد.

بیش از سه هزار پایگاه آماده جمع آوری کمک‌های مردمی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) روز پنجشنبه در این آیین اظهار کرد: جشن نیکوکاری یکی از برنامه‌های این نهاد است که اسفند هر سال و در آستانه سال جدید در سطح کشور برگزار می شود و امسال نیز این جشن با شعار" هر روز عید دیگری است" از امروز در استان نیز آغاز شد.

هر روز عید دیگری است

رضا طوسی افزود: امسال با توجه به هماهنگی که با آموزش و پرورش انجام شده است سه هزار و ۱۰۰ مدرسه با نام پایگاه جمع‌آوری جشن نیکوکاری، انجام وظیفه کرده و ۱۶ پایگاه در خیابان‌ها و میادین و ۹۶ مرکز نیکوکاری نیز کمک‌های امسال را جمع آوری می کنند.

وی یادآور شد: سال گذشته مردم خیر و نیک اندیش این استان بیش از ۷۷میلیارد ریال به صورت نقد و کالایی به جشن نیکوکاری کمک کردند که امید می رود این میزان در سال جاری افزایش یابد.

پویش مردمی بهزیستی

علاوه بر کمیته امداد امام خمینی(ره) سازمان بهزیستی نیز به عنوان یکی دیگر از نهادهای حمایتی وظیفه خود در قبال اقشار ضعیف و نیازمند جامعه را در آستانه سال نو فراموش نکرده و پویش مردمی راه‌اندازی کرده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کردستان در این رابطه اظهار کرد: این پویش در سال های گذشته با عنوان "پویش مردمی عیدانه بود که امسال به "پویش مردمی رمضان" تغییر داده شده است و با هدف جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین و نیکوکاران استان و در راستای کمک به خانوارهای نیازمند تحت پوشش همزمان با سراسر کشور در کردستان نیز کلید خورده است.

پرویز ساعدی افزود: مردم خیر و نیکوکار استان در صورت تمایل به شرکت در این کار خداپسندانه می توانند به ادارات بهزیستی شهرستان های تابعه، مراکز مثبت زندگی و موسسات خیریه تحت نظارت سازمان بهزیستی مراجعه کنند.

هر روز عید دیگری است

وی یادآور شد: همچنین خیرین می توانند از طریق کد دستوری # ۲۲۲۸۸* ۶۶۵۵* و یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۱۸۱۶۷۸۴ و یا شماره حساب ۴۱۶۴۰۳۴۵۴۱۷۰۶۱۰۰ کمک های خود را به نیت نیازمندان تحت پوشش، سالمندان، معلولان و کودکان بی سرپرست مقیم مراکز شبانه روزی اهدا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد خیرین این بار نیز همانند برنامه‌های گذشته سازمان بهزیستی را در ارائه خدمات مورد نیاز مددجویان و معلولین تحت پوشش یاری کنند.

جشن نیکوکاری اسفند هر سال و در آستانه سال جدید برگزار می‌شود، امسال نیز با شعار "هر روز عید دیگری است" ۱۱ اسفند در میادین، معابر و پایگاه‌های کمیته امداد، ۱۲ اسفند در مصلاهای نماز جمعه و ۱۴ اسفند در مدارس استان کردستان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha