مجتمع آموزشی پزشکی جهاد دانشگاهی استان بوشهر افتتاح شد

بوشهر - ایرنا - مجتمع آموزشی پزشکی جهاد دانشگاهی استان بوشهر شامل آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک و مرکز مهارتی حرفه‌ای علوم پزشکی در زیربنای یک هزار و ۷۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر در این آیین گفت: آزمایشگاه تشخیص پزشکی و ژنتیک با ۸۵ میلیارد ریال اعتبار و مرکز آموزش پزشکی نیز با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شده است.

علی احمدی زاده اظهار کرد: آزمایشگاه تشخیص پزشکی و ژنتیک درسال‌های اخیر به عنوان یک نیاز اساسی در تشخیص بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی نقش مهمی در کاهش تولدهای ناسالم داشته است و خدمات کم‌نظیری به زوج‌های جوان ارائه می‌کند، اما مردم این استان سال‌ها از نبود این آزمایشگاه رنج می‌بردند و برای دریافت این خدمت به استان‌های همجوار سفر می‌کردند.

احمدی زاده ادامه داد: جهاد دانشگاهی برگزار کننده دوره‌های تخصصی مهارت افزایی حوزه پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی و دوره‌های مهارت حرفه ای است که این مرکز می‌تواند به طور تخصصی نتایج بسیار خوبی در پی داشته باشد و مهارت افزایی کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: جهاد دانشگاهی استان بوشهر با شناسایی ظرفیت‌ها و خلاءهای استان، موفق شده پیشرفت‌های علمی و توفیقات زیادی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی داشته باشد.

وی تولید بچه ماهی سی‌باس، فناوری غذای آبزیان، مرکز آموزش پزشکی و اولین آزمایشگاه ژنتیک استان از جمله مهم‌ترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی در استان بوشهر عنوان کرد.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی، صبح پنجشنبه از فرودگاه عسلویه وارد استان بوشهر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha