۲۰ هزار ورزشکار کشور در رشته فریزبی فعالیت دارند

ساری- ایرنا- رییس انجمن فریزبی ایران با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰ هزار ورزشکار کشور در رشته فریزبی، گفت: استقبال جوانان ایرانی به ورزش های نوظهور چشمگیر است.

علی ذاکریان روز جمعه در حاشیه برگزاری مسابقات کشوری فریزبی به میزبانی ساری اظهار داشت: برای دومین بار رویداد دیسک طلایی فریزبی شامل سه بخش "دقت، مسافت و حداکثر زمان پرواز" از سطح محلات و شهرستان‌ها شروع شد و نفرات برتر هر استان به مسابقات قهرمانی کشور راه یافتند و امروز ساری میزبان ورزشکاران این رشته است.
وی افزود: فریزبی یک رشته ورزشی جذاب، مفرح و ارزان است و علاقمندان با داشتن یک دیسک از جنس پلاستیک به راحتی می‌توانند این بازی را انجام دهند.
رییس انجمن فریزبی گفت: این رشته در برنامه‌های ورزشی آموزش و پرورش وارد شده و در فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز با استقبال خوب مردم درحال توسعه در تمام شهرستان‌ها است.
ذاکریان افزود: روند مجوز کمیسیون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان برای این رشته در دست اجرا است تا به این ترتیب باشگاه‌ها به شکل رسمی در این رشته فعالیت خواهند کرد.
رییس انجمن فریزبی بیان کرد: با توجه به کاندید شدن سبک "آلتیمیت" رشته فریزبی برای ورود به المپیک ۲۰۲۴ فرانسه، به احتمال زیاد این رشته در المپیک ۲۰۲۸ شرکت می‌کند، بنابرین نیاز است تا از هم‌اکنون بحث‌های آموزشی و توسعه زیرساخت‌های آن در کشور مورد توجه قرار گیرد تا هفت سال آینده تیمی قوی به نمایندگی از ایران در المپیک حضور یابد.
این مقام مسوول از استقبال خوب ورزشکاران در مسابقات فریزیی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این رشته جذاب و مفرح هرچه زودتر در جامعه به عنوان یک ورزش همگانی توسعه یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha