پرداخت چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شهریه دانشجویی به مددجویان خراسان‌شمالی

بجنورد -ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: امسال چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شهریه دانشجویی به مددجویان دانشجوی زیرپوشش این نهاد پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، مجید الهی راد با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد امام(ره) خراسان شمالی پیش از خطبه های نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: اکنون ۷۵۰ دانشجو در استان زیرپوشش این نهاد حمایتی قرار دارند که پرداخت شهریه و کمک هزینه تحصیلی از کمیته امداد دریافت می کنند.

وی افزود: همچنین در این مدت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دانشجویی از محل بانک های عامل به ۶۰ نفر مددجو زیر پوشش پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: ۱۳ هزار ۸۵۰ دانش آموز، ۱۴۵ نخبه و ۸۵ طلبه هم در این استان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که از خدمات فرهنگی و آموزشی بهره مند می شوند.

الهی راد بیان کرد: ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات هم به ۴۵ مددجوی نخبه استان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در کنکور امسال هشت رتبه زیر هزار کسب کردند و ۶۱ دانش آموز نیز در دانشگاه فرهنگیان استان مجاز شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی در ادامه افزود: تمامی دانش آموزان تحت حمایت از کلاس های تقویتی کنکور به صورت رایگان بهره مند شدند.

الهی راد عنوان کرد: در مجموع ۳۲۰ دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان هم بورسیه تحصیلی شدند.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: در مجموع ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار با جمعیت ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۷۲۱ مرد و مابقی زن هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی افزود: همچنین این نهاد حمایتی ۲ هزار و ۸۷۳ یتیم، سه هزار ۱۸۷ فرزندان محسنین، ۶۷ هزار و ۵۰ زن سرپرست خانوار و یک هزار و ۵۱۰ بیمار زمین گیر را زیر پوشش دارد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha