معاون استاندار فارس: ادب و تواضع در برابر بزرگان فرهنگی اصل است

شیراز-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در دیدار با برادران فقیری از فرهیختگان و اهالی فرهنگ و ادب این استان بر تواضع نسبت به بزرگان فرهنگ و ادب تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در آیینی از صحبت یار که به پاسداشت اهالی فرهنگ ، ادب ، هنر و رسانه پرداخته می شود از برادران امین و ابوالقاسم فقیری دو نویسنده و پژوهشگر نامدار فارس ، به‌عنوان مفاخر و نویسندگان برجسته استان با حضور اسماعیل محبی پور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تقدیر شد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس در این دیدار اظهار داشت: این اساتید از نویسندگان و ادیبان هستند و همگان بدانند که برای فرهنگ بومی استان زحمات زیادی کشیده اند و ضمن اینکه در معرفی فرهنگ بومی و محلی و فولکلور از چهره های شاخص استان فارس به حساب می آیند.

اسماعیل محبی پور افزود: این بزرگواران سرمایه های معنوی استان هستند که عمر خودشان را برای حفظ سنت‌ها و باورهای مثبت مردم به عنوان یک گنجینه در قالب داستان ها ، رمانها ، نوشته و در قالب برنامه های رادیویی و تلوزیونی صرف کردند و رجوع کردن به این فرهیختگان و استفاده از ظرفیتشان ، راه شناخت بیشتر فرهنگ استان فارس را برای محققان ، کوتاه تر می کند.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت اینگونه اهالی فرهنگ و ادب نیاز به برنامه ریزی دقیقتری دارد که مسئولان فرهنگی و بویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و همچنین صدا و سیما می توانند کار را دقیقتر دنبال کنند.

وی ادامه داد: شناختی که از این براداران با معلومات و فرهیخته سراغ داریم ما را بیشتر از گذشته مسئول می‌کند تا کسانی که متولی امر فرهنگ ، هنر و ادب در استان بزرگ ، پهناور و ریشه دار فارس هستند ، برای رجوع به این عزیزان و استفاده از فرصت ها بیشتر تعقیب کنیم.

معاون استاندار فارس :ادب و تواضع در برابر بزرگان فرهنگی اصل است

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه ، برای دورهمی اهالی فرهنگ و ادب نیازمندی هایی وجود دارد افزود : باید از برنامه هایی که منجر به استفاده بیشتر برای اینگونه نویسندگان برجسته می شود ، بهره بهتری برده و معرفی آنها به جوانان و نوجوانان استان فارس نیز بیش از پیش میسر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha