۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85046071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت توسعه زیرساخت های فرهنگی و اقتصادی ایلام را مورد توجه قرار دهد

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اختصاص بودجه فرهنگی در حوزه اربعین حسینی، گفت: معنویت و عدالت اجتماعی در بعد فرهنگی باید مورد توجه مسوولان دولت سیزدهم قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز جمعه در دیدار با معاون پارلمانی رییس جمهور اظهار کرد: با توجه به تردد زائران عتبات عالیات به ویژه اربعین و وجود زائران خارجی باید برای تقویت بودجه فرهنگی اربعین استان ایلام در دولت و مجلس تلاش شود.

وی تاکید کرد: اربعین فرصتی مناسب است تا از طریق این کنگره عظیم مردمی پیام انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام به دنیا مخابره شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: استان ایلام به لحاظ وقوع جنگ تحمیلی و دوران پس از دفاع مقدس فرصتی برای توسعه نیافت و زمان توسعه یافتگی ایلام به واسطه جنگ و تبعات آن از دست رفت.
وی ادامه داد: برای بازسازی و توسعه استان ایلام به نسبت سایر استان‌ها و جبران عقب ماندگی ها و انتظار می رود عدالت اجتماعی در توزیع اعتبارات به استان ایلام در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ابراز کرد: باید در کنار توجه به زیرساخت های عمرانی از بعد فرهنگی به ویژه زیارت با معرفت اربعین که فرصتی مناسب برای انتقال پیام انقلاب اسلامی به دنیا است، غافل ماند.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی اربعین نیازمند بودجه و ردیف خاص فرهنگی اربعین برای سال آینده و سال آتی است و باید به مسئله بودجه فرهنگی اربعین در استان توجه ویژه شود.

امام جمعه ایلام با تایکد بر اینکه زیرساخت های لازم در زمینه راه آهن، فرودگاه، آزاد راه و بزرگراه در استان ضعیف است، گفت: باید از فرصت اربعین برای انتقال پیام انقلاب و زیارت با معرفت به زائران استفاده شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه یکی از دلایل عدم سرمایه‌گذاری در استان همین نبود زیرساخت های لازم است، یادآور شد: میزان بودجه استان ایلام با توجه به سرانه جمعیتی بسیار پایین است.

نماینده مردم ایلام، چوار، سیروان، ملکشاهی، چرداول، مهران، ایوان و هلیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار کرد: استان ایلام در موضوع انسداد مرزها نیاز به اعتبار و تجهیزات است.

سارا فلاحی تصریح کرد: همچنین استان ایلام با توجه به موقعیت خاص خود نیازمند اعتباری ویژه است و نباید حق این استان در دولت انقلابی سیزدهم اجحاف شود.

استاندار ایلام نیز در این دیدار با اشاره به انسجام و همدلی در استان گفت: مجمع نمایندگان استان نیز همراه و پیگیر امورات مردم هستند و در مجموع وحدت و انسجام خاصی در استان وجود دارد.

حسن بهرام نیا یادآور شد: یکی از عوامل مهم که در جریان اغتشاشات بسیار حایز اهمیت بود، حضور میدانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام که شخصا ورود پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام علاوه بر فعالیت موثر در امورات فرهنگی و مذهبی، خوشبختانه در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی نیز کمک کار ما هستند که جای قدردانی دارد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر افزایش اعتبارات حوزه اربعین، گفت: با توجه اینکه زیرساخت های استان به ویژه زیرساخت های اربعین نیازمند اعتبار است باید اعتبارات این حوزه افزایش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha