۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85046086
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: رفع مشکلات حوزه راههای سبزوار نیازمند نگاه ملی است

سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: رفع مشکلات حوزه راههای این شهرستان نیازمند نگاه ملی و توسعه شبکه آزادراهی در شرق کشور به ویژه خراسان رضوی است.

حسین ابراهیمی کردیانی روز شنبه در حاشیه بازدید از مسیرهای ارتباطی سبزوار به خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این شهرستان به عنوان پیشانی ورودی خراسان رضوی و در مسیر اصلی شاهراه ارتباطی شمال- جنوب، شرق و غرب کشور است که با توجه به حجم بالای تردد وسائل نقلیه وضعیت راههای آن نامطلوب است.
وی افزود: سبزوار در چهارراه ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب، محور اصلی ورود و تردد زائران امام رضا(ع) و مسیر تردد هموطنان عزیز از استانهای جنوبی به شمال کشور نیز قرار دارد که هم اینک کیفیت رویه آسفالت در مسیرهای مواصلاتی شهرستان مناسب نیست.
ابراهیمی گفت: مسیر بزرگراهی تهران - مشهد از محور کاهک شهرستان داورزن تا نیشابور از وضعیت نامطلوبی برخوردار است و رفع مشکلات حوزه راههای ارتباطی آن با توجه به محدودیتهای اعتبارات شهرستان و استان نیازمند نگاه ویژه و ملی است.
وی تصریح کرد: هم اینک مسیرهای ارتباطی سبزوار- بردسکن و سبزوار- خوشاب- قوچان به عنوان مسیر ترانزیتی و ارتباطی مهم و نیز جاده سبزوار- اسفراین در مسیر خراسان شمالی در کنار برخی دیگر از راههای اصلی و فرعی، به ویژه مسیر سبزوار به بخش روداب و مناطق روستایی نیاز به بهسازی دارند.
اختصاص بیش از سه هزار میلیارد ریال برای بهسازی راههای سبزوار
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: پس از سفر رییس جمهوری به خراسان رضوی در ابتدای سال جاری، بخش هایی از راههای سطح شهرستان در قالب چندین قرارداد به مناقصه رفت و پیمانکاران آن مشخص شدند.
ابراهیمی افزود: از محل سفر هیات دولت به خراسان رضوی، سه هزارو ۱۸۰ میلیارد ریال برای حوزه راههای بین شهری و ۱۸۰ میلیارد ریال برای راههای روستایی شهرستان سبزوار در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شاخص برخورداری راه دسترسی آسفالته روستایی شهرستان سبزوار از میانگین استانی بسیار پایین تر است و از طرفی کیفیت آسفالت روستایی نیز در برخی مسیرها از بین رفته، میزان اعتبارات راههای روستایی اندک است و جبران عقب ماندگی های گذشته فرایندی زمانبر و طولانی است و حل مشکلات موجود نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه و ملی است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی سه مورد از قراردادها در حوزه کمربندی جنوبی شهر سبزوار، مسیر استیر و بخشی از جاده سبزوار به خوشاب آغاز شده است.
ابراهیمی گفت : انتظار مسوولان شهرستان، عموم مردم منطقه و شهرستانهای همجوار و به ویژه زائران بارگاه منور رضوی (ع) از دولت و مجلس شورای اسلامی این است که اجرای طرح آزادراه حرم تا حرم تسریع و زمان اجرای آن کوتاه شود تا علاوه بر سفری ایمن منجر به توسعه زیرساخت های ارتباطی منطقه شود.
طول مسیرهای جاده‌ای شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد، هزار و ۵۲۴ کیلومتر است که ۱۴۳ کیلومتر آن بزرگراه، ۷۰ کیلومتر راه اصلی و بقیه فرعی و روستایی است.
مرکز شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha