۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 85046108
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

محمدحسین لطیفی: وسوسه‌ام تا فیلمی ۱۰۰‌ ثانیه‌ای بسازم

تهران- ایرنا- محمدحسین لطیفی عضو هیات داوران بخش مسابقه ملی جشنواره «فیلم ۱۰۰» از اهمیت ساخت اثر در این جشنواره و وسوسه شدن برای ساخت اثری در زمان ۱۰۰ ثانیه گفت.

محمدحسین لطیفی درباره ساخت آثار ۱۰۰ ثانیه ای و نسبت اهمیت محتوا یا فرم در آثار کوتاه به خبرنگار ایرنا گفت: در ساخت آثار کوتاه به نظرم نسبت محتوا و فرم به یک اندازه اهمیت دارند و هیچ‎کدام بر آن یکی ارجحیت ندارند، چرا که محتوا و فرم بسیار مهم هستند و اگر محتوا در یک فرم درست اجرا نشود، نمی‌تواند اتفاق خوشایندی را پیش بیاورد. من در خیلی از کارها دیدم که محتوای درستی دارند اما نتوانستند در یک فرم درست آن را اجرا کنند.

در فیلم‌های ۱۰۰ثانیه‌ای تکنیک در مرحله بعدی قرار می‌گیرد

عضو هیات داوران بخش مسابقه ملی جشنواره فیلم ۱۰۰ در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی در تکنیک فیلم کوتاه و بلند وجود دارد، گفت: در فیلم‌های ۱۰۰ثانیه‌ای تکنیک در مرحله بعدی قرار می‌گیرد؛ بسیاری از افراد با یک موبایل فیلم می‌سازند و می‌توانند موفق هم باشند. منظورم این است که می‌توانیم تکنیک را آنچنان در نظر نگیریم اگر کلیت کار درست اتفاق افتاده باشد ولی اگر تکنیک درستی هم داشته باشد که بیشتر به چشم می‌آید.

لطیفی درباره اهمیت «جشنواره ۱۰۰» در پرورش فیلمسازان برای ساخت آثار بلند سینمایی آن‌ ها گفت: شاید یکی از این بچه‌های شرکت کننده در جشنواره ۱۰۰ در آینده نزدیک بتواند در سینمای بلند فعال شود، من در طی بررسی‌هایی که انجام دادم احساس کردم این افراد یک نفر نیستند و افراد توانمند بیشتری داریم که آثار آن‌ها نشان می‌دهند مقوله سینما و فیلم را خوب می‌فهمند. صادقانه بگویم کار ۱۰۰ ثانیه‌ای خیلی سخت‌ است؛‌ اما به این بچه‌ها می‌خواهم بگویم اگر هدفتان سینمای بلند است، فراموش نکنید اگر جایزه‌ای را در کار ۱۰۰ ثانیه‌ای و کوتاه گرفتید، هرکدام قواره خود را دارد و باید ارزش این سینما را بدانند.

محمدحسین لطیفی: وسوسه‌ام تا فیلمی ۱۰۰‌ ثانیه‌ای بسازم

شاید خود من هم وسوسه شوم یک فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای بسازم‌ و خودم را محک بزنم

وی خاطر نشان کرد: اگر فیلمسازان جوان در این شرایط جایزه‌ای را گرفتند، احساس غرور نکنند که توانستند در میان این میزان آثار رسیده به موفقیت برسند، بلکه برای ادامه این مسیر تلاششان را بیشتر کنند.

لطیفی در مورد تاثیر شرکت در جشنواره ۱۰۰ نیز عنوان کرد: جشنواره فیلم ۱۰۰ جشنواره سختی است و اگر کسی می‌آید و در ۱۰۰ ثانیه همت می‌کند و حرف خود را می‌زند؛ این فرد قابل احترام است و می‌تواند روی آینده بچه‌ها خیلی تاثیرگذار باشد. این کار تجربه بزرگی برای آنهاست و در نهایت استارت بسیار خوبی است و شاید خود من هم وسوسه شوم یک فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای بسازم‌ و خودم را محک بزنم که آیا می‌توانم مفهومی که در ذهن دارم را در زمانی غیر از ۹۰ دقیقه‌ای و در ۱۰۰ ثانیه منتقل کنم یا نه.

وی در پایان درباره نوع ژانر منتخب خود در صورت ساخت فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای گفت: من اگر بخواهم فیلم ۱۰۰ ثانیه ای بسازم، در رابطه با اصل انسانیت فیلم ‌خواهم ساخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha