۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85046121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۶ درصد از اراضی ملی در البرز سند دار شد

۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85046121
۹۶ درصد از اراضی ملی در البرز سند دار شد

کرج – ایرنا – مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: ۹۶ درصد از اراضی ملی این استان سند دار شده است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوطالب ندرلی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته کرج افزود: سند دار شدن این اراضی به معنای قطع دست متجاوزان به اراضی ملی است.

وی گفت: همچنین امسال بیش از ۱۲۳ هکتار از اراضی ملی استان البرز توسط یگان منابع طبیعی حفاظت شد .

این مسوول بیان کرد: امروز ارگانها و نهادها نیز در عرصه های همراهی برای حفاظت از عرصه ها از خطرات زیست محیطی وارد شده اند.

وی افزود: همچنین ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های آبخیزداری البرز با هدف جلوگیری از فرسایش خاک اختصاص یافته است .

این مسوول گفت: در هفته درختکاری نیز یک گروه جهادی ۳۱۳ درخت را به یاد ۳۱۳ یار امام زمان عج الله کاشت خواهد داشت .

ندرلی اظهار کرد: یک خیر در ساوجبلاغ نذرآبخیزداری داشته بنابراین با توجه به اهمیت موضوع باید کمیسیون های امور شهری و روستایی دراین موضوع اجازه ندهند که تغییرکاربری ها به راحتی انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع حفاظت از منابع طبیعی در قرآن کریم یادآورشد: آب و خاک از چالش های مهم جهانی در بخش محیط زیست است .

وی گفت: یکی از راهکارهای مهم دراین زمینه کاشت درخت است که عزم همگانی را می طلبد و رهبرمعظم انقلاب نیز براین امر تاکید دارند که فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود .

استان البرز ۵۱۲ هزار هکتار وسعت دارد که از ۴۳۰ هکتار عرصه های ملی آن ۳۷۰ هزار هکتار را عرصه های مرتعی تشکیل می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha